گروه بورس کالا- قیمت بیلت در ایران و بازارهای جهانی طی یک هفته گذشته مجدد افزایش یافت، به طوری که گزارش‌ها حاکی است نرخ محصولات نیمه نهایی وارداتی به بنادر جنوبی و شمالی کشور 25-20دلار نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته است.

همچنین تولیدکنندگان روسیه قیمت بیلت گرد را تا ۹۰ تا ۱۲۰دلار افزایش دادند.
افزایش مجدد قیمت شمش فولاد در ایران
به گزارش ایران سینا، افزایش قیمت بیلت چهار گوش در ایران همچنان ادامه دارد، طی یک هفته قیمت محصولات نیمه نهایی وارداتی به بنادر جنوبی و شمالی ۲۵-۲۰ دلار/تن افزایش یافته است و تجار بر این باورند که در آینده نزدیک قیمت پیشنهادی حداقل
30-20 دلار/تن افزایش خواهد یافت. در حال حاضر بیلت چهار گوش CIS به بنادر شمالی ایران به قیمت 1010 دلار/تن سی انداف پیشنهاد می‌شود و معاملات به قیمت هزار دلار/تن سی انداف صورت می‌گیرد. بنابراین طی مدت مذکور قیمت پیشنهادی 30-10 دلار/تن افزایش یافته است. در بنادر جنوبی هم اکنون قیمت بیلت اوکراین 1040-1030 دلار/تن سی انداف و بیلت ترکیه 1050-1030 دلار/تن سی انداف است که 20 دلار/تن بیشتر از دو هفته قبل است. طبق برآوردهای MEG، به‌دلیل رشد سریع قیمت بیلت چهار گوش وارداتی در ایران و با توجه به قیمت بالای دیگر بازارهای خاورمیانه، قیمت اسمی صادرات بیلت چهارگوش فولاد خوزستان (تولیدکننده محصولات نیمه نهایی تجاری در ایران) با 25 دلار/تن افزایش به 985 دلار/تن فوب رسیده است.
تولیدکنندگان بیلت گرد روسیه و اوکراین مجددا قیمت تولیدات ماه مه خود را ۱۲۰-۹۰دلار/تن افزایش داده‌اند. رشد قیمت صادرات لوله بدون درز CIS نیز همچنان ادامه دارد. قیمت بیلت گرد روسیه برای تولیدکنندگان لوله بدون درز اوکراین با ۱۱۰-۹۰دلار/تن افزایش به ۹۰۵-۹۰۰دلار/تن تحویل در مرز رسید.
افزایش قیمت محصولات تخت آمریکا
در بازار محصولات تخت آمریکا، روند صعودی قیمت‌ها تسریع شده است. Ak Steel تولیدکننده اصلی محصولات تخت در آمریکا، با در نظر گرفتن افزایش چشمگیر هزینه تولید و موجودی کم، قیمت محصولات ارسالی ماه ژوئن را افزایش داد. بعد از اینکه در اوایل آوریل قیمت محصولات ارسالی ماه ژوئن را ۱۶۵ دلار/تن بالا برد. این هفته Ak Steel اعلام کرد قیمت‌ها را ۵۵ دلار/تن افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود دیگر تولیدکنندگان محصولات تخت نیز دنباله رو این کارخانه باشند. در نتیجه قیمت پایه کلاف گرم Ak Steel به ۱۱۶۰ دلار/تن تحویل در کارخانه و قیمت کلاف سرد و محصولات پوشش‌دار به ۱۲۷۰ دلار/تن تحویل در کارخانه می‌رسد. قیمت محصولات گالوانیزه یک میلی‌متری با پوشش ۱۸۰ گرم/متر مربع روی ۱۳۸۰ دلار/تن تحویل در کارخانه است.
تولیدکنندگان بیلت گرد روسیه و اوکراین مجددا قیمت تولیدات ماه مه خود را 120-90 دلار/تن افزایش داده‌اند. رشد قیمت صادرات لوله بدون درز CIS نیز همچنان ادامه دارد. قیمت بیلت گرد روسیه برای تولیدکنندگان لوله بدون درز اوکراین با 110-90 دلار/تن افزایش به 905-900 دلار/تن تحویل در مرز رسید.