گروه بورس کالا - روند رو‌به‌رشد قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی، معاملات این محصول در بورس فلزات لندن را نیز تحت تاثیر قرارداد به‌طوری‌که نرخ فروش ۳ ماهه این کالا از ۹۶۵ دلار به ۱۰۰۰ دلار رسید. ضمن آن‌که نرخ فروش ۱۵ ماهه این کالا هم به ۱۰۰۵ دلار رسید. تحویل آگوست این کالا هفته گذشته در مدیترانه ۹۶۵ دلار و خاور دور آن ۹۵۰ دلار بود، اما در معاملات نخستین روز از هفته جاری (۲۸ آوریل) قیمت این کالا رشد پیدا کرد در نتیجه قیمت فروش ۳ ماهه مدیترانه ۱۰۰۰ دلار و در خاور دور به ۹۹۰دلار و ۵۰ سنت رسید. خرید ۳ ماهه این کالا ۹۹۹ دلار در منطقه مدیترانه و ۹۹۰ دلار در منطقه خاور دور به ثبت رسید.

باتوجه به این‌که قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی به یک‌هزارو ۷۰ دلار رسید. احتمال می‌رود قیمت این کالا در بورس لندن هم تداوم یابد. گفتنی است، خرید ۱۵ ماهه ۹۹۵ دلار در مدیترانه و در خاور دور ۹۸۵ دلار اعلام شد.

فروش ۱۵ ماهه این کالا ۱۰۰۵ دلار در مدیترانه و ۹۹۵ دلار در خاور دور معامله شد.

افزایش قیمت فلزات غیرآهنی در بورس لندن

همزمان با افزایش قیمت شمش فولاد، نرخ دیگر فلزات غیرآهنی هم با افزایش رو‌به‌رو شد.

براساس این گزارش، دامنه نوسان این رشد از ۵ تا ۲۲۰ دلار بود که به ترتیب مربوط به آلیاژ آلومینیوم و نیکل بود. آلیاژ آلومینیوم با ۵ دلار رشد ۲هزارو ۷۱۵ دلار معامله شد.

خرید نقدی این کالا هم ۲هزارو ۷۱۴ دلار و ۵۰ سنت بود.

آلومینیوم ۳۷ دلارو ۵۰ سنت رشد کرد در نتیجه هرتن از آن با نرخ ۲هزارو ۹۵۱ و خرید نقدی آن ۲هزارو ۹۴۸ دلار به ثبت رسید. خرید ۳ماهه این کالا ۲هزارو ۹۹۳ و فروش ۳ ماهه آن ۲هزارو ۹۹۴ دلار بود.

مس هم با ۱۴۶ دلار افزایش ۸هزارو ۷۴۶ دلار معامله شد. خرید نقدی ۸هزارو ۷۴۰ دلار به ثبت رسید. خرید ۳ ماهه این کالا ۸هزارو ۶۰۰ و فروش ۳ ماهه آن ۸هزارو ۶۰۱ دلار بود.

فلز سرب هم ۳۰دلار رشد کرد که در نتیجه آن این کالا با نرخ ۲هزار و ۷۵۵دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲هزار و ۷۵۰دلار اعلام شد. خرید ۳ماهه این کالا ۲هزار و ۷۵۵ و فروش ۳ماهه‌ آن ۲هزار و ۷۶۵دلار و ۵۰سنت به ثبت رسید.

نیکل با ۲۲۰دلار افزایش قیمت ۲۹هزار و ۵۰دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲۹هزار دلار و خرید ۳ماهه آن ۲۹هزار و ۲۰۰دلار و فروش ۳ماهه آن ۲۹هزار و ۲۲۵دلار به ثبت رسید.

قلع۴۰دلار افزایش یافت که بر اساس آن هر تن با نرخ ۲۳هزار و ۹۰۰تن معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲۳هزار و ۸۵۰دلار، خرید ۳ماهه ۲۳هزار و ۸۷۵دلار و فروش ۳ ماهه آن ۲۳هزار و ۹۰۰دلار به ثبت رسید.

روی هم با ۶۵دلار و ۵۰سنت رشد با قیمت ۲هزار و ۲۷۶دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲هزار و ۲۷۵دلار، خرید ۳ماهه ۲هزار و ۳۰۲ و فروش ۳ماهه ۲هزار و ۳۰۲دلار و ۵۰سنت به ثبت رسید.

موجودی فلز در انبارهای بورس فلزات لندن هم ۳۶هزار و ۵۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک‌میلیون و ۴۲هزار و ۸۲۵تن آلومینیوم، ۱۱۰هزار و ۳۲۵تن مس، ۵۵هزار و ۸۵۰تن سرب، ۵۱هزار و ۷۷۴تن نیکل، ۷هزار و ۸۰۵تن قلع و ۱۲۸هزار و ۵۵۰تن روی بود که از این مقدار ۳۵هزار و ۲۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۹۷هزار و ۲۵۰تن آلومینیوم، ۹۷هزار و ۷۰۰تن مس، ۵۵هزار و ۵۵۰تن سرب، ۵۰هزار و ۷۴۸تن نیکل، ۷هزار و ۵۰۰تن قلع و ۱۲۳هزار و ۲۰۰تن روی معامله شد.