مرکز خدمات فولاد ایران- در تایلند قیمت‌های پیشنهادی مختلفی برای بیلت وجود دارد. در سه هفته گذشته قیمت بیلت تایلند با ۱۹-۱۶ دلار/تن افزایش به ۹۰۵-۸۹۵ دلار/تن تحویل در کارخانه رسیده است. به گفته تجار قیمت بیلت وارداتی بین ۸۹۰ تا ۹۵۰ دلار/تن سی اند اف متغیر است. اوایل این هفته بیلت تولید ماه قبل تایوان و مالزی به قیمت ۹۲۰ دلار/تن سی اند اف پیشنهاد شد. طبق شنیده‌های MEG، مقدار زیادی بیلت روسیه با همان قیمت مجددا از ویتنام به تایلند صادر شده است.

قیمت بیلت ارسالی ماه ژوئن مالزی برای بازار تایلند حدود ۶۵۰ دلار/تن سی اند اف است.

آمار تولید فولاد در خاورمیانه

بنا به گزارش انجمن بین‌المللی آهن و فولاد تولید فولاد در منطقه خاور میانه از ژانویه تا ماه مارس ۲۰۰۸ به ترتیب توان تولید از قرار زیر بوده است:

ترکیه ۸۹/۶میلیون تن‌، ایران ۴۸/۲میلیون تن‌، مصر ۷۹/۱میلیون تن‌، عربستان سعودی ۲۷/۱میلیون تن‌، قطر ۳۳۶هزار تن‌، لیبی ۳۲۳هزار تن‌، الجزایر ۲۰۳هزار تن‌، مراکش ۱۲۰هزار تن‌. در این میان ترکیه با رشد ۷/۸‌درصدی افزایش تولید فولاد اولین کشور و ایران با رشد ۸‌درصدی تولید نسبت به سال قبل در مرحله دوم قرار دارد.

ورق سرد صادراتی چین به ۱۱۰۰دلار رسید

قیمت ورق سرد در چین کمی‌ افزایش داشته است که ناشی از افزایش قیمت اسلب است‌. در واقع قیمت اسلب ۱۰۰ یوان (حدودا ۱۶دلار) بالا رفته است‌.

قیمت ورق سرد صادراتی محصول ژاپن به ۱۱۰۰دلار در هر تن فوب بنادر ژاپن رسیده‌ است. این قیمت پیشنهادی برای فروش‌هایی است که در فصل سوم سال به بازارهای آسیایی تحویل می‌شود، این قیمت در قیمت ورق سرد چین نیز تاثیر گذاشته است‌.

به‌دنبال آن قیمت لوله گالوانیزه در چین نیز بالا رفته و انتظار می‌رود در سطح بالا باقی بماند قیمت پایه لوله گالوانیزه قطر ۴ اینچ به ۱۱۳۶ دلار- ۶۸۲۰یوان - رسیده که ۱۰۰ یوان-۱۷ دلار در هر تن - افزایش یافته‌ است.