گروه بورس کالا - در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۱۳۸‌هزار و ۴۸۰ تن انواع آلومینیوم، فولاد، قیر، روغن پایه، اکستراکت، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک تریلیون و ۱۶۸‌میلیارد و ۶۰‌میلیون و ۱۹۰‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در این روز شاهد جمعا ۱۴۲‌هزار ۹۰۰ تن عرضه و در مقابل ۱۵۹‌هزار و ۴۰۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی بود که شامل ۱۹‌هزار و ۷۱۰ تن عرضه و در مقابل ۱۹‌هزار و ۱۶۰ تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۱۱۸‌هزار و ۳۳۰ تن عرضه و در مقابل ۱۳۵‌هزار و ۶۹۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۴‌هزار و ۸۶۰ تن عرضه و در مقابل ۴‌هزار و ۵۵۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات پتروشیمی

در رینگ محصولات پتروشیمی در گروه قیر، ۱۲‌هزار و ۴۶۰ تن انواع قیر در ۱۳ رینگ معاملاتی به ارزش ۳۷میلیارد و ۹۵میلیون و ۹۷۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۹ و ۱۷/۳درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین در این روز در رینگ محصولات پتروشیمی در گروه روغن پایه ۲‌هزار و ۶۰۰ تن اسلاک واکس به ارزش ۲۰‌میلیارد و ۲۸۰‌میلیون ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۸۸/۱ و ۷۳/۱‌درصد از کل بازار را شامل شد.

براساس این گزارش ۸۰۰ تن اکستراکت به ارزش ۳‌میلیارد و ۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که به ترتیب صاحب ۵۸/۰ و ۲۵/۰ از بازار شد.

رینگ محصولات فلزی

در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۱۱۷‌هزار و ۷۰ تن انواع فولاد در ۶ رینگ معاملاتی جداگانه به صورت نقدی و سلف به ارزش یک تریلیون و ۶۱‌میلیارد و ۹۹۳‌میلیون و ۴۷۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۵۴/۸۴ و ۹۲/۹۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.