این مطلب گزارشی تصویری از حرکت قیمت‌ها در بازارهای مختلف فولادی و در نقاط مختلف جهان طی هفته گذشته است که به صورت نقشه گمایشی ارائه شده است. با توجه به‌این گزارش به نظر می‌رسد در اکثر بازارهای جهانی قیمت محصولات تخت و طویل تغییر زیادی نداشته که بیشتر به دلیل بی‌توجهی و کم تحرکی خریداران بوده است.

آمریکای شمالی (بازار محصولات تخت)
در هفته‌ای که گذشت فروش نقدی ورق گرم در ‌ایالت‌های غرب میانه ‌ایالات متحده در هر شورت تن 10 دلار کاهش یافت و به هر تن 727 تا 739 دلار (تحویل درب کارخانه) رسید؛ در حالی که بهای ورق سرد در هر شورت تن 755 تا 775 دلار کاهش یافت.
اروپا (بازار محصولات تخت)
در هفته‌ای که گذشت بهای پیشنهادی ورق گرم به کارخانه بنلوکس در هر تن 686 تا 699 دلار (تحویل درب کارخانه) بود در حالی که بهای پیشنهادی ورق سرد در بازارهای داخلی از سوی کارخانه‌های فولاد واقع در شمال غربی اروپا در هر تن 620 یورو (تحویل درب کارخانه) بود.
روسیه (بازار محصولات تخت و طویل)
در مسکو بهای داخلی میلگرد روسیه در هفته‌ای که گذشت تغییر چندان زیادی را تجربه نکرد و هر تن از آن با نرخ 707 تا 718 دلار (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) معامله شد که نسبت به هفته قبل ثابت بود. در ‌این میان، ورق گرم روسیه در بازارهای صادراتی با نرخ 600 دلار (تحویل بنادر دریای سیاه) در هر تن معامله شد که نسبت به هفته قبل ثابت بود؛ اما بهای ورق گرم اوکراین کمی ارزان‌تر شد و به سطح هر تن 580 تا 605 دلار (فوب) رسید.
آمریکای شمالی (بازار محصولات طویل)
در‌ایالات متحده، بهای میلگرد در هفته‌ای که گذشت 794 تا 799 دلار در هر تن ثابت ماند.
اروپا (بازار محصولات طویل)
بهای میلگرد اسپانیا در هر تن در مقیاس هفتگی کاهش 5 تا 10 یورویی در هر تن را تجربه کرد و حدود هر تن 670 تا 682 دلار معامله شد.
چین( بازار محصولات تخت و طویل)
هفته گذشته کارخانه شانگانگ واقع در بخش شرقی چین، بهای میلگرد خود را در هر تن 70 یوآن کاهش داد و به 578 دلار رساند؛ در حالی که بهای فروش نقدی در پکن به 3607 تا 3642 یوآن در هر تن کاهش یافت.
بهای ورق گرم در بازارهای فروش نقدی شانگهای افت کرد و ۳۵۹۰ تا ۳۶۱۵ یوآن معامله شد. تمامی ‌این قیمت بدون احتساب ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.
آمریکای شمالی (بازار محصولات تخت و طویل)
هفته گذشته میلگرد صادراتی برزیل در بازار آمریکا ی جنوبی ۷۱۰ دلار( سی اف آر) ثابت ماند؛ در حالی که مفتول در در هر تن ۷۴۰ دلار (سی اف آر) معامله شد.
خاورمیانه (بازار محصولات طویل)
بهای میلگرد در بازار مصر نیز هفته گذشته ثابت بود؛ به طوری که کارخانه عز استیل قیمت‌های پیشنهادی خود را در سطح هر تن ۷۰۶ دلار (بدون احتساب مالیات ۸ درصدی) حفظ کرد.
آسیای شرقی (بازار محصولات تخت و طویل)
بهای ورق گرم در کره پس از افزایش یک شبه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار وون کره جنوبی ثابت ماند و به سطح هر تن ۷۳۳ تا ۷۵۰ دلار رسید.
منبع: مرکز مطالعات فولاد خاورمیانه (MESD)