آزاده حسینی- مبادلات دیروز بورس کالا با توجه به انتظار فعالان بازار از نتیجه نشست ایران و گروه ۱+۵ در بغداد دستخوش تغییر محسوسی نشد این در حالی است که دلار در بازار آزاد با رشد اندک و طلا با افت همراه بود. گرچه دامنه نوسانات اندک و به نظر کارشناسان بیشتر دستخوش هیجانات مقطعی بود، اما نمی‌توان آن را به فضای کلی بازار تعمیم داد. کارگزاران، معاملات دیروز بورس را با توجه به وضعیت انتظار بازار منطقی دانستند و معتقد بودند ورود به بازار در چنین شرایطی ممکن است ریسک بالایی داشته باشد از این رو بسیاری از تجار این ریسک را نمی‌پذیرند و از ورود به بازار با ریسک بالا پرهیز می‌کنند. به همین دلیل حجم مبادلات دیروز بورس کالا در گروه صنعتی کمتر از روزهای قبل بود و در گروه فولادی‌ها محصول برخی از شرکت‌های فولادی عرضه شد که ۴ هزار و ۲۳۰ تن محصول فولادی و ۶۰ هزار تن شمش فولاد خوزستان مورد مبادله قرار گرفت.

در همین حال بازار آهن روز گذشته به گفته فعالان رونقی نداشت و به حالت نیمه تعطیل سپری شد و اغلب فعالان این بازار از ارائه قیمت خودداری می‌کردند و تنها در حد تحویل و بارگیری محصولات فروخته شده قبلی، داد و ستدها صورت گرفت، البته روز گذشته قیمت آهن با رشد همراه شده بود و هر کیلو میلگرد یک هزار و ۳۰۰ تومان نیز قیمت خورده بود.

حجم عمده مبادلات روز چهارشنبه سوم خرداد ماه مربوط به گروه مس بود و بیشتر شامل محصولاتی نظیر مس مفتول بود. همچنین شمش هزارپوندی آلومینیوم با عیار ۷/۹۹ از سوی شرکت المهدی عرضه شد که ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. هرمزال نیز دیگر عرضه‌کننده رینگ صنعتی بود که یک هزار تن شمش روی تابلو آمد که قیمت آن ۴ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت شد. در گروه معدنی‌ها هیچ گونه محصولی عرضه نشد.