گروه بورس کالا- سحرنمایشی: مبادلات روز گذشته سکه آتی منفی و همراه با نوسان ارزیابی شد. معاملات دیروز بیش از 5/2 درصد معادل 20 هزار تومان ریزش را شاهد بود.
در مبادلات سکه آتی، موقعیت‌های خرید و فروش زیاد بود؛ اما به دلیل ریزش بازار، عمدتا موقعیت‌های فروش فشار بیشتری نسبت به موقعیت‌های خرید داشت.

کارشناسان دلیل کاهش قیمت را علاوه بر افت 15 دلاری قیمت جهانی طلا در روز گذشته، انتشار اخبار مطلوب به تاثیر از نتایج اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام و پیش‌بینی کردند بعد از توافقات عملی بین ایران و آژانس ریزش بازار تا رسیدن به کف قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ اما پس از آن ممکن است این کاهش ثبات پیدا کند. به گفته فعالان به نظر می رسد اگر نتایج نهایی مذاکرات در جلسه سوم خرداد ماه مثبت باشد مبادلات تا حد امکان به روند ریزشی خود ادامه خواهد داد. همچنین کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند آن طور که از ظواهر امر پیدا است نتایج مثبت خواهد بود و سمت و سوی بازار به این نتایج بستگی دارد.
این در شرایطی است که بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک ملی ایران حذف دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک پیش خرید شده از روش‌های جایگزین تحویل سکه را اعلام کرد که کارشناسان معتقدند برخی از نوسانات بازار به انتشار همین دستورالعمل بر می‌گردد. به این ترتیب در مبادلات روز گذشته قیمت سکه موعد خرداد ماه در محدوده ۶۳۲ تا ۶۳۷ هزار تومان معامله شد که ۵/۱ درصد افت داشت.
سکه تیرماه نیز در محدوده 638 تا 648 هزار تومان معامله شد که افت 63/2 درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل مرداد ‌ماه در محدوده 656 تا 660 هزار تومان معامله شد که با افت 39/2 درصدی همراه و سکه شهریور ماه نیز در محدوده 672 تا 681هزار تومان معامله شد که با افت 29/2 درصدی دنبال شد.