گروه بورس کالا - روز شنبه در حالی جلسه مهمی ‌با حضور اعضای هیات مدیره بورس انرژی پیرامون تعیین مدیرعاملی این شرکت برگزار شد که درباره کاندیداهای مختلف در این نشست بحث و گفت و گو شده، این در شرایطی است که گمانه زنی‌ها در رابطه با تعیین مدیر عاملی همچنان ادامه دارد. محمدرضا خواجه نصیری مدیر اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تا صبح دیروز هیچ‌گونه توافق نهایی در زمینه تعیین مدیرعاملی نهایی نشده، گفت: صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی شده اما تاکنون توافق قطعی صورت نگرفته است.

مدیر اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در صورت تعیین مدیرعاملی برنامه‌ریزی‌های عملیاتی برای راه‌اندازی شرکت بورس انرژی از سرگرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازمان بورس بسیار علاقه‌مند است که در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری امور عملیاتی این شرکت انجام شود اما مسلما با تعیین مدیر عاملی تمامی ‌گمانه‌زنی‌ها پیرامون زمان دقیق راه‌اندازی بورس انرژی برطرف می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: سازمان بورس‌و‌اوراق بهادار به دنبال تشکیل و تکمیل مقررات، سامانه‌ها و نرم افزارهای بورس انرژی است و امیدواریم همزمان با تعیین مدیر عاملی، سازمان بورس نیز امور مربوط به پذیرش و تسویه را پیش ببرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرکت بورس انرژی فعال شود.

این در حالی است که شاپور محمدی دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با سایت بورس ۲۴، تلویحا مدیر عاملی خود در بورس انرژی را تایید کرده است. پیش از این گمانه‌زنی‌ها پیرامون مدیر عاملی محمود رضا خواجه نصیری مدیر اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، مطرح شده بود که ظاهرا عصر روز ماقبل سازمان بورس مدیرعاملی شاپور محمدی برای بورس انرژی را تایید کرده است. محمدی در ادامه صحبتش تاکید کرده هنوز خبر مدیر عاملی‌اش به طور رسمی ابلاغ نشده است. وی همچنین درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اداره بورس انرژی گفت: بهتر است با هیات مدیره این بورس برای تدوین برنامه‌ها صحبت‌های مقدماتی انجام شود و فعلا نمی‌توان در این خصوص صحبتی کرد.

گفته می‌شود، هیات‌مدیره بورس انرژی برای تعیین ساختمان بورس انرژی و همچنین تعیین مدیرعامل تشکیل جلسه دادند.

۸ نفر برای احراز پست مدیرعاملی بورس انرژی انتخاب شده‌اند که از بین این افراد شانس شاپور محمدی از همه بیشتر است.

پس از بورس‌های اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالای ایران، بورس انرژی ایران چهارمین بورس کشور محسوب می‌شود و قرار است در فاز اول، برق تولیدی نیروگاه‌های کشور در این بورس فروخته و سپس در فاز دوم با همکاری وزارت نفت معاملات نفت خام و فرآورده‌های نفتی در این بازار آغاز شود.