رشد 5 درصدی بازار آتی سکه
گروه بورس کالا - سحر نمایشی: معاملات روز گذشته سکه آتی کاملا مثبت و رو به بالا ارزیابی شد و نزدیک 5 درصد رشد قیمتی را شاهد بود.
شروع مبادلات مثبت بود و در بعداز ظهر با همین روند به کار خود ادامه داد. همچنین در دادوستدهای روز گذشته سکه آتی موقعیت خرید و فروش زیادی وجود داشت، اما به دلیل رشد بازار عمدتا موقعیت خرید فشار بیشتری نسبت به موقعیت فروش داشت.

به گفته فعالان، یکی از دلایل رشد قیمت‌ها خرید اوراق گواهی سپرده 24 درصدی توسط مشتریان از بانک مرکزی بوده است، به این ترتیب که مشتریان بعد از تبدیل اوراق سپرده به پول نقد، از بازار آزاد، سکه خریداری کردند به همین دلیل تقاضا در بازار آزاد بالا رفت و تاثیر مهمی در رشد قیمت‌ها گذاشت. همچنین با افزایش نرخ دلار و سکه بازار نقدی، معاملات آتی بین 24 تا 32 هزار تومان صعود کرد و از روز گذشته انتظار افزایش قیمت‌ها وجود دارد، زیرا معامله گران معتقدند نرخ‌های فعلی کف قیمت بازار است.
این در حالی است که بازار جهانی با روند نزولی دنبال شد و تا بعد از ظهر دیروز نزدیک ۱۸ دلار افت را تجربه کرد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند بازار آتی به همین صورت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؛ چرا که چشم‌انداز متفاوتی از روند مذاکرات وجود دارد.
همچنین دیروز نخستین روز معاملاتی سکه شهریورماه و البته آخرین روز معاملاتی سکه اردیبهشت‌ماه بود. قیمت سکه آتی در اردیبهشت‌ماه در محدوده 596 تا 625 هزار تومان معامله شد که 48/3 درصد رشد قیمتی داشت، سکه خرداد ماه نیز در محدوده 607 تا 636 هزار تومان معامله شد که 98/3 درصد رشد را تجربه کرد.
همچنین سکه تحویل تیرماه در محدوده ۶۲۱ تا ۶۵۰ هزار تومان معامله شد که رشد ۵۲/۴ درصدی را تجربه کرد. سکه مرداد ماه نیز در محدوده ۶۳۵ تا ۶۶۸ هزار تومان معامله و با رشد ۶۸/۴ همراه شد و سکه شهریورماه در محدوده ۶۴۷ تا ۶۸۷ هزار تومان معامله و رشد ۱۹/۴ درصدی را شاهد بود.