گروه بنگاه‌ها- در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شرکت ملی صنایع ملی مس ایران در نظر دارد با ادامه روند تبدیل تجهیزات و قطعات خارجی به ساخت داخل و هدف‌گذاری تولید یک هزار و ۲۵۰ قطعه و تجهیز جدید، فعالیت‌های خود را در راستای بومی‌سازی و استفاده از توان داخلی ادامه دهد. به گزارش مس پرس، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، اردشیر سعدمحمدی با بیان این مطلب افزود: ادامه روند اجرای پروژه ساخت داخل کارخانه صد درصد بومی کنسانتره مس و همچنین اجرای فاز دوم جایگزینی مواد شیمیایی پرمصرف کارخانه های تغلیظ از جمله اموری است که در سال جاری دنبال خواهد شد.

وی بومی‌سازی را یکی از گام‌های موثر در حمایت از تولید ملی دانست و افزود: شرکت ملی مس در نظر دارد به منظور استفاده حداکثری از توان و تخصص نیروهای داخلی، خرید و ساخت تجهیزات را در استان‌های محل مجتمع‌های تولید مس متمرکز کند. به طور قطع ادامه این روند ما را به دستیابی به اهداف تامین قطعات و تجهیزات به رقم ۸۰۰ میلیارد ریال در سال، ایجاد گردش مالی در استان‌ها، اشتغالزایی و ایجاد نشاط و تکاپو برای توسعه تولید و صنعت نزدیک‌ خواهد کرد.

سعدمحمدی توجه به روند احداث کارخانه‌های جدید تغلیظ و تولید کنسانتره مس را امری حیاتی دانست و اظهار کرد: این امر در سال جاری و سال آینده به طور جدی دنبال خواهد شد. همچنین کارخانه تولید میلگرد و گلوله‌سازی نیز از اموری است که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مس وابسته به شرکت ملی صنایع مس در حال احداث است و در سال ۹۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین مذاکره با شرکت‌های خارجی به منظور استقرار یک کارخانه تولید مواد شیمیایی تغلیظ در راستای تامین مواد مورد نیاز و انتقال فناوری به کشور دنبال می‌شود تا این کارخانه به صورت مشارکتی احداث شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تحقق اهداف تعریف شده در حوزه داخلی‌سازی قطعات در سال گذشته خبر داد و افزود: هدف تعیین شده تامین یک هزار و ۱۵۰ قطعه و تجهیز جدید بود که با تامین یک هزار و ۱۶۲ قطعه و تجهیز جدید از هدف تعریف شده پیشی گرفتیم.

سعدمحمدی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات علاوه بر قطع وابستگی‌ها و ایجاد خودکفایی، باعث ایجاد مشاغل جدید و همچنین سرمایه در گردش می‌شود. به همین دلیل، شرکت ملی مس بومی‌سازی قطعات و تجهیزات را در راستای تولید ملی، در دستور کار خود قرار داده است.