دومین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران طی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه با عنوان IIAC ۲۰۱۲ در هتل امیرکبیر اراک برگزار خواهد شد. این کنفرانس توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران و با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) برگزار می‌‌شود. در این همایش دو روزه استادان، کارشناسان و صاحب‌نظران متخصص داخلی و خارجی به ارائه تازه‌ترین دستاوردهای علمی، فنی و تکنولوژیک خود در قالب ارائه مقالات و برگزاری نشست‌های تکنولوژیک خواهند پرداخت که ۵۰ مقاله به ‌صورت شفاهی و بیش از ۱۰۰ مقاله به‌ صورت ارائه پوستری خواهد بود. تاکنون حضور بیش از ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده داخلی و ۲۵ نفر شرکت‌کننده خارجی از ۸ کشور جهان در این کنفرانس قطعی شده است.

همچنین در نمایشگاه جانبی کنفرانس نیز شرکت‌های داخلی و خارجی فعال این حوزه به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود پرداخته و پیشرفت‌های اخیر کشور در عرصه صنعت آلومینیوم را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

برگزاری ۴ عنوان دوره آموزشی تخصصی صنعت آلومینیوم که توسط استادان مطرح و بنام خارجی و داخلی در محل دانشگاه علم‌و‌صنعت ایران و نیز هتل امیرکبیر اراک و طی روزهای ۲۵-۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه‌های جانبی کنفرانس است.

مراسم افتتاحیه این کنفرانس صبح روز سه‌شنبه هفته جاری در محل سالن شهرداری شهر صنعتی اراک و با حضور مقامات و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران و کارشناسان صنایع و استادان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.