گروه بورس کالا- سحر نمایشی: معاملات روز گذشته مس در بورس کالای ایران با روند صعودی همراه شد.

به گفته فعالان بازار دلیل این رشد، بالا رفتن نرخ دلار و افزایش قیمت جهانی مس بوده است که با قیمت ۸ هزار و ۳۱۸ دلار در بورس فلزات لندن (IME) معامله شده است. البته این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت‌ها در معاملات روز گذشته مس نسبت به هفته گذشته تقاضاها کاهش پیدا کرده که به گفته کارشناسان دلیل آن، پیش بینی کاهش نرخ برای هفته آینده بوده است. فعالان بازار معتقدند که قیمت مس در هفته آینده با توجه به افت و خیز نرخ دلار، با نوسان همراه خواهد شد.

در معاملات روز گذشته بورس کالای ایران مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان برای هر کیلو معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۱۲۳ تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشته است.

کل تقاضا برای مس کاتد در این روز ۱۸۶۰ تن بوده است که نسبت به هفته گذشته ۴۰ تن کاهش داشته است. همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با نرخ کیلویی ۱۴ هزار تومان برای هر کیلو معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۹۹ تومان رشد قیمت داشت، کل تقاضا برای این محصول در این معاملات ۷۲۰ تن بوده که نسبت به هفته گذشته ۱۰۸۰ کاهش داشته است. عرضه دیگر مفتول مس توسط دنیای مس بود که با قیمت ۱۴ هزار و ۴۷۹ تومان معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۸۱ تومان در هر کیلو رشد قیمت داشت.

کل تقاضا برای این محصول در این روز ۴۰۵ تن بوده است که نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است. مس اسلب نیز در معاملات دیروز عرضه نشده است.