تغییر جهت پتروشیمی‌ها
گروه بورس کالا - روند بازار داخلی پتروشیمی‌نسبت به روز گذشته با افت قیمت‌ها همراه شد. به گفته فعالان بازار با توجه به اینکه فصل مصرف مواد پلاستیکی تمام شده، بازار در سراشیبی قیمت‌ها قرار گرفته است. علاوه بر این، نرخ اکثر محصولات پتروشیمی‌در بازار و بورس به همدیگر نزدیک شده است و همین موضوع سبب شده تا تقاضا در بازار پتروشیمی‌کاهش یابد؛ چرا که واسطه‌ها در این شرایط برای خرید دچار تردید هستند و ریسک کمتری می‌پذیرند.

این در حالی است که روز گذشته بهمنی رییس بانک مرکزی اعلام کرد که نمی‌توان نرخ تثبیت شده ای برای دلار اعلام کرد و همین موضوع سبب شد تا نرخ دلار به یک هزار و ۷۲۵ تومان برسد. به گفته فعالان اقتصادی، نوسان نرخ دلار بازار پتروشیمی ‌را با نوسان همراه خواهد کرد و تنها زمانی بازار به تعادل و ثبات خواهد رسید که نرخ دلار نیز تثبیت شود. با این حال روز گذشته مبادلات رینگ پتروشیمی ‌در حالی انجام شد که کالاهای عرضه شده به دلیل کاهش تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته، ۳ درصد رقابت را تجربه نکردند. در این روز برخی از کالاها رقابت نیم درصدی را تجربه کردند.
کارشناسان معتقدند، بازار در حال حاضر کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد و نرخ اکثر محصولات پتروشیمی ‌به حداکثر رسیده و اختلاف نرخ بیشتر محصولات پتروشیمی‌در بازار و بورس از بین رفته است.
در این روز ۰۰۳۵ با نرخ ۲۱۰۰ تومان عرضه شده بود که در رقابت توسط کارگزاران با نرخ ۲۱۶۲ تومان خریداری شد. آف گرید ۰۰۳۵ نیز وارد زمان مچینگ شد. بیشتر آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند در هفته جاری بازار محصولات پتروشیمی‌روند نزولی داشته باشد. این گروه بازار پتروشیمی‌ را در درازمدت غیرقابل پیش‌بینی عنوان می‌کنند و فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار را مذاکرات سوم خردادماه و همچنین نرخ دلار عنوان می‌کنند.