گروه بنگاه‌ها - به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اکبر نوروزی با اشاره به مطلب فوق افزود: در سال‌های اخیر با مطرح شدن مبحث خصوصی‌سازی، واحدهای دولتی توانمند و باتجربه از سرمایه‌گذاری در طرح‌های فرآوری مواد معدنی برحذر داشته شده‌اند، این در حالی است که بخش خصوصی نیز جهت سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل نیاز به سرمایه بالا و همچنین عدم فرمول مشخص جهت استفاده و تضمین خوراک معدنی که در اختیار دولت می‌باشد، تمایلی جهت سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند. به همین دلیل تاکنون سرمایه‌گذاری مناسبی به موازات بهره‌برداری از معادن صورت نگرفته است. وی با اشاره به ارزش پیدا کردن مواد معدنی و نیاز روزافزون بازارهای جهانی گفت: با توجه به تحریم‌های جهانی علیه کشورمان، با صرف اندکی از ذخایر معدن می‌توان طرح‌های بزرگی را از طریق مشارکت، بای بک و تهاتر راه‌اندازی و اجرا کرد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: اکنون که سال ۹۱ توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، ایجاد واحدهای کنسانتره و گندله‌سازی در بخش سنگ آهن و کک‌سازی، ایجاد نیروگاه‌های حرارتی در بخش زغال‌سنگ‌ها و ایجاد کارخانه‌های فرآوری در بخش طلا، سرب و روی از اولویت‌های مهم می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با انجام مطالعات اولیه اجرای حداقل ۳ واحد کک‌سازی، ۳واحد کنسانتره، یک واحد گندله‌سازی، تامین زغال مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی و همچنین تولید و فرآوری روی، فسفات، پتاس و تیتان را در برنامه‌های خود دارد که امید است با حمایت همه‌جانبه ایمیدرو این برنامه‌ها اجرایی شود.