گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار داخلی پتروشیمی‌با شروع هفته جدید افزایشی بود. به گفته آگاهان بازار با توجه به اینکه واردات با ارز دولتی لغو شده است و هفته ای 3 درصد نیز در رینگ پتروشیمی‌به قیمت کالاها اضافه می‌شود، بیشتر محصولات پتروشیمی‌در روز اخیر با افزایش قیمت روبه رو شده‌اند.

این در حالی است که معامله‌گران می‌گویند: بیشتر فروشندگان در این روز حاضر به فروش محصولات پتروشیمی ‌نبودند و مبادلات نیز ضعیف است. گفته می‌شود بیشتر فروشندگان پلی پروپیلن در این روز حاضر به فروش کالاهای خود نبودند. علاوه بر آن نیز تزریقی‌ها هم با عدم اعلام نرخ از سوی تاجران مواجه بودند؛ چرا که آنها تصور می‌کنند نرخ این کالاها با افزایش در روزهای آتی همراه می‌شود.
در همین حال فعالان اقتصادی می‌گویند: با توجه به رقابت 3 درصدی در هر هفته و رینگ پتروشیمی‌بازار روندی صعودی در پیش گرفته است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بازار تا زمانی که کشش داشته باشد، صعودی خواهد بود. با این حال بیشتر آگاهان بازار از پیش بینی آینده بازار پتروشیمی‌خودداری کرده و می‌گویند: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند بازار را متاثر کند، مذاکرات روز 13 آوریل است که بیشتر معامله گران نیز انتظار نتایج آن جلسه را می‌کشند.