دلایل افت قیمت مس
گروه بورس جهانی - روند قیمت فلزات در معاملات روز پنجم آوریل نسبت به روز قبل آن کاهشی بود. در این روز نرخ آلیاژآلومینیوم، آلومینیوم، مس، نیکل، روی، سرب و قلع نسبت به معاملات روز چهارم آوریل با افت مواجه شد.

قیمت مس رو به پایین
در معاملات روز پنجم آوریل قیمت مس 86 دلار افت داشت. در این روز هر تن از آن با نرخ 8 هزار و 365 دلار و 50 سنت معامله شد. در این روز خرید نقدی مس با نرخ 8 هزار و 365 دلار ثبت شد. این در حالی است که پس از گذشت دو ماه از اوج قیمت مس، نرخ این کالا رو به کاهش است.
علاوه بر این قیمت مس در بورس لندن نیز تحویل ۳ ماهه تا حجم ۷ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران معتقدند؛ با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا، دولت آمریکا از تزریق منابع مالی جدید به اقتصاد این کشور پرهیز کرده و همین موضوع سبب شده تا حجم سرمایه‌گذاری برروی مس کاهش یابد. در همین حال باقی ماندن قیمت مس طی ۲ ماه در اوج نیز سبب شده بود تا پیش بینی بیشتر معامله‌گران بر واکنش بازار نسبت به این موضوع قوی‌تر شود. این در حالی است که موجودی مسی که در بورس لندن معامله می‌شود، در بنادر افزایش یافته است و همچنین تعطیلات چین سبب کاهش تقاضای این کشور شده است.
آلیاژآلومینیوم و آلومینیوم رو به نزول
در همین حال در معاملات روز پنجم آوریل هر تن آلیاژآلومینیوم نسبت به روز قبل آن ۳۰ دلار افت را به ثبت رساند. در این روز هر تن آلیاژآلومینیوم با نرخ یک هزار و ۹۸۰ دلار معامله شد. خرید نقدی آن یک هزار و ۹۷۰ دلار بود. در معاملات پنجم آوریل هر تن آلومینیوم نسبت به معامله روز قبل آن ۶ دلار کاهش را به ثبت رساند و با نرخ ۲ هزار و ۵۴ دلارمعامله شد. خرید نقدی آن ۲ هزار و ۵۳ دلاربود.
کاهش قیمت نیکل و روی
در معاملات روز پنجم آوریل نیکل با افت ۱۷۰ دلاری در هر تن مواجه شد و هر تن از آن با نرخ ۱۷ هزار و ۸۶۵ دلار فروش رفت. خرید نقدی آن ۱۷ هزار و ۸۶۰ دلار بود. همچنین در معاملات روز پنجم آوریل قیمت سرب ۲۰ دلار کاهش داشت. هر تن از آن با نرخ یک هزار و ۹۹۴ دلار فروش رفت. خرید نقدی آن یک هزار و ۹۹۳ دلار بود. در معاملات روز پنجم آوریل قیمت روی نسبت به معاملات روز چهارم آوریل با ۱۱ دلار افت روبه‌رو شد. در این روز هر تن روی با نرخ یک هزار و ۹۷۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی آن یک هزار و ۹۷۵ دلار بود. در معاملات روز پنجم آوریل هر تن قلع با کاهش ۲۵ دلاری روبه رو شد. به این ترتیب هر تن از آن با نرخ ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد. خرید نقدی آن نیز ۲۲ هزار و ۴۷۵ دلار بود.