افت اونس بازار سکه آتی را نزولی کرد
گروه بورس کالا - سحر نمایشی: معاملات سکه آتی در روز گذشته کاملا منفی و پر نوسان ارزیابی شد مبادلات از شروع صبح منفی بود این در حالی است که قبل از ظهر 4 درصد منفی شد و در بعد از ظهر همین روز نیز یک درصد افت را جبران کرده و شدت افت به 3 درصد رسید.

برای قراردادهای دیروز سکه آتی صف خرید و فروش وجود داشت، اما به دلیل ریزش بازار عمدتا صف فروش فشار بیشتری نسبت به صف خرید داشت و نزدیک به ۹ هزار قرارداد انجام شد. به گفته فعالان بازار دلیل این افت، ریزش قیمت اونس بوده و قیمت اونس جهانی در مرز یک هزار و ۶۵۰ دلار شد که بیش از ۴۵ دلار کاهش داشته است. کارشناسان علل افت قیمت‌ها در قرارداد‌های آتی را در کاهش ۲۲ هزار تومانی سکه و نوسانات رو به پایین طلای جهانی و افت نرخ ارز در بازار آزاد دانستند.
همچنین پیش بینی کارشناسان این بود که بازار آتی با توجه به افت ناگهانی اونس منفی خواهد ماند و اگرقیمت طلای جهانی و دلار به همین شکل باقی بماند بازار آتی نیز نزولی خواهد ماند.
در مبادلات روز گذشته سکه آتی در فروردین ماه هر سکه در محدوده ۷۷۱ تا ۷۸۰ هزار تومان معامله شد که به طور متوسط ۶۴/۱ درصد افت قیمتی داشت، سکه اردیبهشت‌ماه نیز در محدوده ۸۰۷ تا ۸۱۱ هزار تومان معامله شد که میانگین افت ۷۹/۲ درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل خرداد ‌ماه نیز در محدوده ۸۳۰ تا ۸۳۴ هزار تومان معامله شد که افت ۹۴/۲ درصدی را تجربه کرد و در آخر سکه تیرماه نیز در محدوده ۸۶۵ تا ۸۷۵هزار تومان معامله شد که با افت ۱۱/۳ درصدی بیشترین افت را در بین سر رسید‌ها شاهد بود.