خبرگزاری فارس - معاون سازمان بورس زمان برگزاری مجمع هیات موسس بورس انرژی را ۱۱ اسفند اعلام کرد و از راه‌اندازی این بورس جدید ۲۰ میلیارد تومانی در اوایل سال آینده خبر داد.

سیدعلی حسینی در رابطه با آخرین وضعیت راه‌اندازی بورس انرژی اظهار کرد: در حالی آگهی برگزاری مجمع هیات موسس این بورس یکشنبه جاری در روزنامه‌ها درج خواهد شد که صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ماه مصادف با تولد امام حسن عسگری، مجمع هیات موسس آن در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: در این مجمع که با حضور موسسین بورس انرژی تشکیل می‌شود، حاضرین در رابطه با اولین هیات‌مدیره این بورس و همچنین بازرس قانونی و حسابرس مستقل آن و همچنین تصویب اساسنامه شرکت و سایر موارد تصمیم‌گیری خواهند کرد.

حسینی افزود: بعد از این مرحله، نمایندگان منتخب برای تایید صلاحیت به سازمان بورس پیشنهاد می‌شوند که بر اساس دستور‌العمل موجود، سازمان بورس هم در مدت کوتاهی نسبت به تایید صلاحیت آنها اقدام می‌کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه ۶۰ درصد از سهام بورس انرژی در اختیار نهادهای مالی، ۲۰ درصد در تملک فعالان بخش و ۲۰ درصد هم در اختیار مردم قرار دارد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بعد از برگزاری مجمع هیات موسس و تایید صلاحیت هیات‌مدیره و مدیرعامل بورس انرژی و همچنین طی مراحل قانونی آن، فروردین سال آینده این بورس جدید با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی شروع به کار کند.

حسینی در واکنش به این سوال که بورس انرژی میزبان چه کالاها یا خدماتی خواهد بود، توضیح داد: در این بورس تمام کالاها یا اوراق بهادار مبتنی بر انرژی مانند نفت کوره، برق، انرژی فسیلی و سایر انرژی‌های جدید مانند باد و خورشید مورد معامله قرار خواهد گرفت، بنابراین فعالیت‌های این بورس جدید بسیار وسیع دیده شده است.

وی در خاتمه گفت: با راه‌اندازی این بورس،‌ تعداد بورس‌های فعال کشور به چهار بورس اوراق بهادار، ‌فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی خواهد رسید.