گروه بورس جهانی- در معاملات روز 14 فوریه در بورس لندن نرخ همه فلزات پایه با کاهش روبه‌رو شد به‌طوری‌که مس 107 دلار، روی 66 دلار، آلومینیوم 44 دلار، سرب 49 دلار، قلع 52 دلارو نیکل 775 دلار ارزان شد.

در معاملات روز مورد بررسی قیمت مس با ۱۰۷ دلار کاهش، با نرخ ۸ هزار و ۴۰۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز با رقم ۸ هزار و ۴۰۰ دلار انجام شد. موجودی مس در انبارهای لندن در این روز ۳۱۳ هزار و ۸۰۰ تن بود که ۲۲۵ هزار و ۴۲۵ تن از آن مبادله شد. آلومینیوم در این روز با ۴۴ دلار کاهش قیمت، ۲ هزار و ۱۶۳ دلار و ۵۰ سنت نقدی فروش رفت؛ ضمن اینکه خرید نقدی آن ۲ هزار و ۱۶۲ دلار و ۵۰ سنت بود. موجودی آلومینیوم در این روز ۵ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۷۵ تن بود که ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۹۲۵ تن معامله شد. آلیاژآلومینیوم تنها کالایی بود که نرخ آن افزایش داشت؛ به طوری که با ۱۶ دلار افزایش قیمت، هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۷۶ دلار فروخته شد. ضمن اینکه خرید نقدی این فلز ۲ هزار و ۷۵ دلار بود. موجودی آلیاژآلومینیوم ۱۳۷ هزار و ۸۴۰ تن بود که ۱۳۶ هزار و ۸۴۰ تن از آن معامله شد.
در معاملات روز مورد بررسی قیمت روی 66 دلار ارزان شد و با نرخ 2 هزار و 201 دلار و 50 سنت به صورت نقدی معامله شد. خرید نقدی این کالا 2 هزار و 21 دلار بود.
سرب هم با ثبت ۴۹ دلار کاهش نرخ، در معاملات مربوط به فروش نقدی ۲ هزار و ۷۶ دلار و در معاملات خرید نقدی با قیمت ۲ هزار و ۷۵ دلار و ۵۰ سنت به ثبت رسید.
موجودی روی در این روز 848 هزار و 50 تن بود که 842 هزار و 500 تن معامله شد. موجودی سرب 383 هزار و 700 تن بود که 338 هزار و 500 تن معامله شد. در معاملات روز 14 فوریه نیکل 775 دلار و قلع 525 دلار ارزان شد. از این‌رو خرید نقدی هر تن نیکل با رقم 20 هزار و 205 دلار و فروش نقدی آن 20 هزار و 200 دلار ثبت شد.
قلع هم در معاملات خرید نقدی در بالاترین رقم ۲۴ هزار و ۷۹۵ دلار و در معاملات فروش نقدی ۲۴ هزار و ۸۰۰ دلار به ثبت رسید. موجودی قلع در این روز ۹ هزار و ۳۰۰ تن بود که ۷ هزار و ۸۷۵ تن معامله شد. موجودی نیکل هم ۹۴ هزار و ۳۲۰ تن بود که ۹۱ هزار و ۴۹۴ تن از این موجودی فروخته شد.