گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار داخلی پتروشیمی‌روز گذشته با نوسان قیمت‌ها همراه بود. به گفته فعالان بازار در این روز مبادلات در بازار داخل بسیار ضعیف بوده؛ یکی از دلایل این موضوع سوءاستفاده میلیاردی در بازار پتروشیمی‌عنوان شده است و بیشتر معامله گران روز گذشته درگیر این موضوع بودند.

معاملات روز گذشته محصولات شیمیایی با تقاضای متعادل و مشابه هفته گذشته برگزار شد. البته در این روز بیشتر معامله گران به مبادله LAB (الکیل بنزن)معترض بوده و می‌گویند: در این روز ۱۰۰۰ تن LAB عرضه شده بود و نماینده بازرگانی پتروشیمی‌اعلام کرد که علاوه بر این تناژ، ۵۰۰ تن دیگر از این کالا در سیستم وجود دارد و اگر تقاضا برای این کالا زیاد باشد، اقدام به افزایش عرضه خواهند کرد. اما با وجود اینکه در این روز تقاضای بالایی بر سیستم ثبت شد و معامله‌گران به رقابت پرداختند، اما نماینده بازرگانی پتروشیمی‌به وعده خود عمل نکرد و در نتیجه این کالا در رقابت خریداری شد. این در حالی است که بیشتر فعالان بازار معتقدند؛ اگر عرضه کننده اقدام به افزایش عرضه می‌کرد؛ این کالا با نرخ پایه معامله می‌شد.
در این روز همچنین زایلین به گفته فعالان بازار با توجه به عرضه اندک با سقف قیمت خریداری شد. سودکاستیک نیز در رقابت خریداری شد. در همین حال گفته می‌شود برخی از خریداران سودکاستیک اروند طی ماه گذشته نتوانسته اند کالای خریداری شده خود را از پتروشیمی ‌اروند تحویل بگیرند. در این روز همچنین کربنات سدیم سنگین نیز با رقابت کارگزاران مواجه شد.در همین حال اگر چه همچنان شایعه افت قیمت‌های پایه برای ماه جدید مطرح است، اما بیشتر فعالان بازار به این موضوع شک دارند و می‌گویند: نرخ دلار هنوز بالای سطح قیمتی 1800 تومان قرار دارد و در روزهای اخیر نیز بیشتر از این سطح هم معامله شده است. در نتیجه بیشتر آگاهان بازار احتمال افزایش قیمت‌ها را قوی‌تر از کاهش آن می‌دانند و می‌گویند: در حال حاضر کنترل دولت بر بازار به دلیل جو روانی موجود بر انتخابات بیش از پیش شده است.