فارس- در حالی سه‌شنبه هفته جاری نفت کوره از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه می‌شود که ۵ ماه از آخرین عرضه آن در بورس کالا می‌گذرد. شرکت ملی نفت ایران پس از ۵ ماه توقف، سه شنبه هفته جاری دوباره اقدام به فروش ۳۵ هزار تن نفت کوره می‌کند. این محموله به قیمت پایه هر تن ۶۶۵ دلار و ۷۸ سنت بدون نرخ پرمیوم(حد نوسان) روی میز فروش قرار می‌گیرد. نوع این کالا نفت کوره ۳۸۰ بوده که نرخ پرمیوم آن از سوی شرکت ملی نفت ایران ۱۲ دلار اعلام شده بود. قیمت پایه این کالا با محاسبه نرخ پرمیوم ۶۷۷ دلار و ۷۸ سنت است.

بازار هدف این محموله امارات متحده عربی و تحویل آن نیز فوب بندرعباس است. همچنین تسویه آن نیز با دلار، یورو و درهم با منشاء خارجی است. تحویل این کالا نیز دهه سوم ژانویه ۲۰۱۲ خواهد بود. آخرین عرضه نفت کوره در تیر ماه انجام شد که تنها دو محموله به فروش رسید، تا چند ماه نیز تحویل این محموله به تاخیر افتاد و زمانی که عرضه نفت کوره در بورس کالا متوقف شد، دلیل این مساله از سوی عرضه‌کننده‌ تامین نیاز پالایشگاه‌‌ها اعلام شد.

همچنین، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هفته گذشته از عرضه دوباره نفت کوره در ماه جاری میلادی خبر داده و عنوان کرده بود؛ قرار است فعلا بیشتر به دنبال عرضه فرآورده‌های نفتی و فعال شدن این حوزه باشیم و سپس به سراغ نفت خام برویم.