خبرگزاری فارس- مدیرعامل یک کارگزاری از افزایش دو درصدی قیمت محصولات فولادی در هفته گذشته خبر داد و گفت: اگر افزایش نرخ ارز ادامه داشته باشد با اثری که روی تقاضا می‌گذارد، قیمت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

محمود رضا الهی‌فر در خصوص افزایش نرخ ارز و اثر آن روی قیمت‌های رینگ فلزات اظهار کرد: افزایش نرخ ارز در هفته گذشته حدود دو درصد قیمت محصولات فولادی را افزایش داد، ولی چنانچه افزایش اخیر نرخ دلار تا چند روز آینده مهار نشود، ممکن است موجب افزایش بیشتری در قیمت محصولات فلزی شود. وی افزود: با افزایش نرخ ارز در بازار، در صورتی که دولت دلار مورد نیاز برای واردات به نرخ رسمی را تامین نکند، قیمت واردات شمش فولادی افزایش می‌یابد و در نتیجه محصولات نهایی از جمله میلگرد و تیرآهن افزایش قیمت خواهند داشت. وی با اشاره به اینکه پیش از این نرخ ارز برای واردات شمش رسمی بود،‌ گفت: در صورتی که دولت به روال سابق دلار رسمی مورد نیاز برای این کار را تامین کند، افزایش نرخ ارز در بازار اثر محسوسی بر قیمت تمام شده فولاد و قیمت‌های فروش آن نخواهد داشت.

مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس کالا خاطر نشان کرد: طی روز‌های گذشته حدود ۲ درصد قیمت محصولات فولادی در بورس کالا افزایش داشته است؛ بنابراین تاکنون اثر زیادی بر روی قیمت‌ها و تقاضا نداشته، اما اگر شرایط به همین شکل باشد ممکن است با تاثیرگذاشتن بر میزان تقاضا باعث افزایش قیمت‌ها نیز شود.