گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار داخلی پتروشیمی‌نسبت به روز گذشته نوسان رو به بالایی داشت. به گفته آگاهان بازار با وجود نرخ‌های متفاوت و متناقضی که در بازار ارز وجود داشت، بازار پتروشیمی‌نیز با روند آشفته‌ای روبه‌رو شد و در نتیجه جو موجود، فضایی مثبت برای خرید واسطه‌ها بود.

از‌ این‌رو، در ‌این روز اکثر محصولات پلیمری در بازار داخل با رشد قیمت‌ها همراه شده و به‌ این ترتیب معامله‌گران بیشتری نیز راغب به خرید ‌این کالاها بودند. ‌این در حالی است که بیشتر تولیدکنندگان در‌ این شرایط در حال انتظار به سر می‌برند و می‌خواهند بدانند شرایط در روزهای آتی چگونه خواهد شد. به گفته‌ این گروه در حال حاضر تولید محصول برای تولیدکنندگان واقعی به صرفه نیست؛ چرا که افزایش نرخ‌ها سبب شده تا حاشیه سود آنها به حداقل رسیده و بازار نیز در مقابل رشد قیمت‌ها مقاومت کند. از ‌این رو بیشتر تولیدکنندگان در انتظار روند بازار پتروشیمی ‌در روزهای آتی هستند و معتقدند در‌ این شرایط خرید از بازار داخل برای تولیدکنندگان واقعی ریسک محسوب می‌شود، اما واسطه‌ها در‌ این شرایط حاشیه، سود خوبی دارند و به همین دلیل به بازار ورود می‌کنند.
یکی از خریداران واقعی سودکاستیک در ‌این باره می‌گوید: خریداران واقعی سود در حال حاضر برای خرید سود از بورس کالا با توجه به افزایش قیمت پایه و رسیدن به سطح قیمتی 243 تومان، با احتساب کارمزد و مالیات باید 253 تومان در هر کیلو برای سود کاستیک هزینه کنند، البته اگر بخواهند ‌این هزینه را در بازار داخل و در شرایط مطلوب بپردازند، حداقل کیلویی 330 تومان باید برای ‌این کالا هزینه کنند.‌ این در حالی است که پس از تولید محصول آنها کیلویی 750 تومان با هزینه تولید خواهد شد، اما در حال حاضر بازار ‌این نرخ را نمی‌پذیرد و به ‌این ترتیب بیشتر تولیدکنندگان در ‌این شرایط وضعیت آشفته‌ای دارند و نمی‌دانند باید چه روالی را دنبال کنند؛ چرا که گیجی و سردرگمی ‌بازار و همچنین از سوی دیگر شایعات بسیار زیاد و کنترل دستوری قیمت‌ها سبب شده تا اعتماد تولیدکنندگان سلب شود.
‌این در حالی است که شایعاتی نیز در خصوص اجرایی شدن فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها نیز در بازار وجود دارد و بیشتر تولیدکنندگان نمی‌دانند که اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، به چه میزان قیمت گاز صنایع را تغییر خواهد داد و در نتیجه هزینه‌های تولید نیز در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
با ‌این حال بیشتر فعالان حوزه پتروشیمی، بازار کالاهای پلیمری را با جو روانی مثبتی ارزیابی می‌کنند و معتقدند؛ تناقضات در بازار ارز سبب شده تا معامله‌گران بیشتری به بازار ورود پیدا کنند.