گروه بنگاه‌ها - شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده شمش فولادی کشور موفق شد ظرف مدت نه ماه از سال جهاد اقتصادی بیشتر از ۵/۲ میلیون تن شمش فولاد، معادل کل تولید سال ۸۸ خود را عرضه کند. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام این مطلب گفت: کارکنان این شرکت با همت و تلاش خود در سال‌جاری توانستند ضمن افزایش بهره‌وری، ظرفیت اسمی کارخانه را پشت سر گذارده و به رکورد جدیدی در تولید دست یابند.

شریفی گفت: شرکت فولاد خوزستان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار تن شمش فولاد تولید و عرضه کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته شریفی، در همین مدت تولید محصولات میانی شامل دو میلیون و ۶۲۸ هزار تن آهن اسفنجی و ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار تن گندله در شرکت فولاد خوزستان بوده است.

شریفی با پیش بینی عبور از مرز تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تا پایان سال‌جاری تاکید کرد کارکنان شرکت فولاد خوزستان مصمم هستند برنامه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو برای رساندن ظرفیت تولید این کارخانه به ۵ میلیون تن در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحقق یابد.

شریفی گفت: شرکت فولاد خوزستان، علاوه بر موفقیت‌های چشمگیر در تولید و سودآوری سهم بسزایی در تکمیل برنامه ایمیدرو در عرصه بومی‌سازی صنعت فولاد به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اختراع نخستین ترانسفورماتور کوره پاتیلی به دست متخصصین بسیجی این شرکت اظهار کرد: ساخت این تجهیز مهم در بخش آلیاژسازی که به تازگی با حضور ریاست سازمان ایمیدرو، روحانیت استان، نمایندگان و مقامات استان خوزستان پرده‌برداری شد بیانگر توان بالای صنعتگران فولاد خوزستان در احاطه بر ابعاد پیچیده فن‌آوری است.

شریفی اظهار امیدواری کرد: با استمرار این موفقیت به‌زودی جشن خودکفایی و خوداتکایی صنعت فولاد در کشور برپا گردد.