فارس- رییس هیات مدیره بورس کالا با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بخش نظارت به خوبی اجرا شد، ولی این روند در کوتاه مدت برای بازار سرمایه قابل قبول است، گفت: قبل از اجرای فاز دوم‌هدفمندی نیاز به بازنگری در بخش نظارتی و محدودیت‌های موجود در بورس کالا است.

محمدرضا شهیدی تبار در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی و اثرات آن در بورس کالا اظهار کرد: اجرای قانون هدفمندی و اثر آن را نباید تنها روی بورس کالا دید، بلکه باید از نگاه کل بازار سرمایه بررسی کرد. وی افزود: اجرای طرح تحول اقتصادی از برنامه اول توسعه کشور بررسی می‌شد و قرار بود بر اساس آن تصدی دولت کم، حضور بخش غیردولتی در فضای اقتصادی دولت افزایش یابد و روند قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا کشف شود.

رییس هیات مدیره بورس کالا با اشاره به اینکه طرح تحول اقتصادی رانت را حذف و باعث کشف قیمت واقعی می‌شود، بیان کرد: رسیدن به تعادل در عرضه و تقاضا در همه ابعاد اقتصادی کشور کاملا با روح فعالیت‌های بازار سرمایه مطابقت دارد، اما باید توجه کرد اجرای این طرح قطعا در کوتاه مدت شوک‌هایی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما نباید قبل از شروع فاز دوم هدفمندی محدودیت‌های فاز نخست برداشته شود، اظهار کرد: ما نیز معتقدیم که به تدریج این کنترل‌ها، قیمت‌گذاری و روش‌های نظارت کاسته و بازار روند طبیعی خود را ادامه دهد.

رییس هیات مدیره بورس کالا خاطر نشان کرد: بازنگری در بخش نظارتی و محدودیت‌‌ها قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی لازم است و باید بگویم فاز دوم و فاز‌های بعدی به توسعه بازار سرمایه کمک می‌کند و بورس کالا از این اقدام استقبال کرده و پیشنهادات خود را در کارگروه‌‌هایی که برای قیمت‌گذاری در بورس کالا وجود دارد ارائه می‌کنیم.