مرکز خدمات فولاد ایران- کشورهای روسیه، بلاروس و قزاقستان (معروف به اعضای «سی آی اس») قصد دارند براساس تصمیمات خود برای مدت ۵ سال روی واردات ورق رنگی از چین تعرفه ضد دامپینگ اعمال کنند.

این تعرفه ضد دامپینگ روی ورق رنگی چین شامل ۹۴/۱۲ درصد برای محصول آنشان استیل، ۱۲/۸ درصد برای کارخانه گوانچنگ استان شاندونگ و ۵۶/۲۲ درصد روی ورق رنگی سایر تولیدکنندگان چینی خواهد بود. ورق سی آی اس در ثبات

این در حالی است که فعالیت بازار ورق سی آی اس افزایش یافته است. ظاهرا خریداران خارجی به این نتیجه رسیده اند که قیمت‌ها از این پایین‌تر نمی‌رود و به زودی عرضه کننده‌ها قیمت را بالا می‌برند. از این رو پیش خرید تولید ژانویه و حتی فوریه آغاز شده است. علاوه بر تجار آسیایی، فعالان ترکیه و اروپا نیز به خرید ورق سی آی اس تمایل نشان داده‌اند. هفته گذشته قیمت‌های تولید ژانویه اغلب فروشنده‌ها تغییری نکرد.

ام ام ک در ۵۹۰ دلار فوب چند معامله ورق گرم را بسته که مشابه قیمت‌های اوایل دسامبر است. از طرفی موفق نشد قیمت‌ها را در خاور دور ۲۰ دلار بالا ببرد و قیمت مشابه اوایل دسامبر است، از این رو تناژ بالایی به ویژه به ویتنام فروخته است.

وضعیت بازار صادرات اوکراین متفاوت است. متینوست پیش فروش فوریه را آغاز کرده و در ۵۶۰ دلار فوب فروش داشته که نسبت به هفته قبل تغییری نکرده، تولید ژانویه را کاملا پیش فروش کرده و به امارات در ۵۶۰ دلار فوب فروخته است.