ورق امارات 30 دلار گران شد

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق گرم وارداتی در امارات از اوایل دسامبر تاکنون ۳۰ تا ۵۰ دلار بالا رفته ولی هنوز مصرف آن بهبودی نداشته است. البته فعالان بازار ماه ژانویه را زمان رونق بازار فولاد این کشور می‌دانند. ولی در کل سال ۲۰۱۲ بازار فولاد امارات بهبود چشمگیری نخواهد داشت چون پروژه‌های جدید زیادی راه‌اندازی نشده تا مصرف فولاد را بالا ببرد.

قیمت پیشنهادی ورق گرم ۶۲۵ تا ۶۵۰ دلار سی اف آر است و ورق گالوانیزه ۸۲۵ تا ۸۷۵ دلار در هر تن سی اف آر. قیمت بازار داخلی برای ورق گالوانیزه ۸۸۵ تا ۹۰۰ دلار ثبت شده است.

بازار میلگرد امارات

همچنین امارات استیل قیمت میلگرد ژانویه خود را ۳۰ دلار بالا برده است که به دنبال افزایش قیمت قراضه و رشد قیمت‌های پیشنهادی میلگرد ترکیه رخ داد. قیمت فعلی به ۷۰۱ دلار درب کارخانه رسیده است.

با این حال هنوز مصرف نهایی در این کشور پایین است و تجار در مورد ماندگاری این رشد قیمت تردید دارند. با توجه به اینکه تقاضای ساخت و ساز پایین است، بعید نیست ماه آینده این روند صعودی برعکس شود. به نظر برخی، قیمت خرید قراضه کارخانه‌ها ۲۰ تا ۳۰ دلار بالا رفته از

این رو می‌توانند قیمت میلگرد را بالا ببرند. باید دید که بازار این افزایش قیمت را می‌پذیرد یا نه؟ با این حال برای ژانویه تنها ۴۵ هزار تن میلگرد ترکیه خریداری شده است، ولی در ماه دسامبر امارات ۱۱۰ هزار تن خریداری کرد. از این رو محدودیت عرضه نیز مطرح خواهد شد؛ در نتیجه در کوتاه مدت قیمت خرده فروشی بالا خواهد رفت.

ترکیه برای فروش میلگرد خود به دنبال ۶۸۰ تا ۶۸۵ دلار سی‌اف‌آر امارات است، در حالی که پیش از این قیمت ۶۴۰ تا ۶۴۵ دلار سی‌اف‌آر بود.