مرکز خدمات فولاد ایران- فولادسازان ترکیه سعی دارند با تجار سی‌ای اس بر سر فروش بیلت خود رقابت کنند. در اسکندریه کارخانه‌ای ۴۰ هزار تن بیلت را به خاور دور پیشنهاد داده، ولی با رقابت شدید تجاری که هفته‌های اخیر قبل از رشد قیمت و در زمان افت قیمت خرید کرده‌اند روبه‌رو شده است. این محموله در ابتدا ۶۳۵ دلار فوب عرضه شد، ولی با عدم تمایل به خرید در بازار روبه‌رو شد. در حالی که تجار سی‌ای اس در قیمت‌هایی عرضه می‌کنند که ترک‌ها با توجه به قیمت قراضه نمی‌توانند بیلت خود را آنقدر ارزان تر کنند. اوایل هفته قبل ترکیه به شرق آفریقا بیلت را ۶۲۵ دلار فوب فروخت در حالی که قیمت داخلی نوردکاران ترک از ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار درب کارخانه شروع می‌شود.

در بازار واردات ترکیه در ۶۱۵ دلار سی اف آر ترکیه معادل ۵۹۵ دلار فوب دریای سیاه معامله شده است. تجار سی‌ای اس که هفته قبل در قیمت‌های پایینی بیلت خریده‌اند حال در ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد می‌دهند. قراضه دریای بالتیک ۴۸۰ تا ۴۸۱ دلار سی اف آر است و تولید‌کنندگان بیلت ترکیه نمی‌توانند ارزان تر از ۶۴۰ دلار فوب ترکیه عرضه کنند ولی از سطح قیمت پیشنهادی تجار سی‌ای اس خیلی بالاتر است.

بازار بیلت چین نزولی

در همین حال قیمت بیلت در شمال چین باز هم نزولی شد. در ایالت هبی قیمت بیلت سایز ۱۵۰ میلیمتر ۱۵ دلار افت کرده به ۵۹۵ دلار درب کارخانه با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید. در حالی که یک روز قبل تا ۵ دلار بالا رفته بود.نوسانات اخیر بازار بیلت چین نشان می‌دهد که جو بازار هنوز منفی است چون مصرف‌کننده‌های نهایی تقاضا ندارند از جمله تولیدکنندگان میلگرد و مقاطع. روز‌های آینده احتمال افت بیشتر قیمت می‌رود چون امیدی به بهبود بازار میلگرد نیست.