گروه بورس کالا- روند بازار پتروشیمی روز سه شنبه پس از مبادلات بورس کالا، در روز سه‌شنبه اندکی با رشد قیمت روبه‌رو شد، اما روز گذشته روند صعودی توقف کرده و نرخ‌ها ثابت ماند.

به گفته فعالان اقتصادی، بازار پتروشیمی با کندی خرید و فروش و همچنین عدم سرمایه‌گذاری تاجران مواجه است و پیش‌بینی‌ها در خصوص آینده بازار پتروشیمی همچنان نامعلوم است، البته عده ای از بازاریان، روند بازار را طی روزهای آینده را ثبات همراه با رکورد ارزیابی می‌کنند.
با این حال معاملات گروه شیمیایی‌ها روز گذشته در بورس کالا رونق خاصی نداشت و نهایتا اکثر محصولات شیمیایی در آرامش معامله شدند.
در این روز سودکاستیک پتروشیمی اروند با نرخ ۲۰۵ تومان عرضه شد که نهایتا با رقابت معامله‌گران روبه‌رو شد. میانگین نرخ خرید این کالا روز گذشته ۲۱۵ تومان و بالاترین نرخ خرید برای این کالا ۲۳۰ تومان در هر کیلو بود.
به گفته آگاهان بازار با توجه به نوسان نرخ ارز و طلا در بازار و همچنین محدودیت‌های اقتصادی ایجاد شده، بازار پتروشیمی جذابیت گذشته را برای معامله‌گران ندارد و در شرایط کنونی بیشتر سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند وارد بازار سکه و ارز شوند.
البته برخی از فعالان بازار معتقدند با توجه به بحث‌های مربوط به تحریم بانک مرکزی، دلار در حال تقویت شدن است و پیش‌بینی‌ها از روند نرخ ارز رو به بالا است و احتمال دارد این موضوع بتواند بر بازار پتروشیمی نیز اثر گذار شده و میزان تقاضا را افزایش دهد.با این حال بازار پتروشیمی در شرایط کنونی با تقاضا برای برخی از محصولاتی مواجه هستند و بیشتر واسطه‌ها ترجیح می‌دهند در این شرایط اقدام به خریدهای کالاهایی کنند که با اختلاف نرخ در بورس و بازار روبه‌رو هستند.