افزایش قیمت میلگرد در ترکیه - ۱۲ آذر ۹۰

مرکز خدمات فولاد ایران- وضعیت بازار میلگرد ترکیه کمی بهتر شده است. قیمت میلگرد ۸ تا ۱۰ دلار بهبود داشته و به ۶۴۱ تا ۶۵۵ دلار در کارخانه رسیده است. خریداران داخلی انتظار داشتند قیمت بالاتر برود. از این رو شروع به خرید کرده‌اند که در نتیجه خود این امر به رشد قیمت‌ها کمک کرده است.

به دنبال آن عرضه‌کنندگان قراضه آمریکا نیز قیمت‌های پیشنهادی به ترکیه را بالا برده‌اند و اروپا و سی‌آی‌اس نیز از این روند پیروی کردند.

ورق ترکیه نزولی شد

در همین حال بازار ورق ترکیه نیز فعالیت چندانی ندارد؛ چرا که شایعه احتمال افت قیمت ۳۰ تا ۴۰ دلاری در بازار پیچیده است. قیمت پیشنهادی ورق گرم تولید داخل ۶۲۰ تا ۶۵۰ دلار در هر تن است؛ ولی انتظار می‌رود به زودی به ۶۰۰ دلار برسد.

البته قیمت قراضه رو به بالا است و هر گونه افت قیمت در بازار ورق به زودی معکوس خواهد شد. از آنجایی که تقاضای داخلی کم است کارخانه‌ها برای جلوگیری از قدرت گرفتن محصولات وارداتی باید قیمت را کاهش دهند. قیمت پیشنهادی ورق گرم سی‌آی‌اس ۵۷۰ دلار سی‌اف‌آر است و اوکراین ۵۸۵ دلار سی‌اف‌آر هم عرضه دارد.

انتظار می‌رود روزهای آتی قیمت جدید ورق در بازار ترکیه اعلام شود. خریداران که تاکنون نیز تمایلی به فعالیت نداشتند با این شایعه افت قیمت، بیش از پیش سرد شده‌اند.