گروه بورس کالا - بازار آتی در شرایطی رشد قابل توجهی نزدیک 24 هزار تومان را تجربه کرد که برای بازار نقدی، وضعیت دادوستدها اندکی محتاطانه‌تر بود.

قیمت سکه در بازار نقدی پس از رشد در مبادلات صبح، بعد از ظهر اندکی تعدیل پیدا کرد و روی سطح قیمتی ۶۱۵ و ۶۱۴ هزار تومان قرار گرفت. این در حالی است که در بازار آتی، معامله‌گران همچنان نسبت به آینده بازار ارز نگران هستند و به همین دلیل اعتقاد دارند در صورت تداوم شرایط فعلی قیمت‌ها تا پایان سال سیر صعودی خواهد داشت. شاید به همین دلیل بود که میزان رشد نرخ سکه در بازار به مرز ۲۴ هزار تومان رسید. سکه تحویل دی ماه با رشد ۲۰ هزار تومانی در محدوده ۶۶۳ تا ۶۷۷ هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه اسفندماه نیز ۲۱ هزار تومان گران شد و در فاصله قیمتی ۷۱۷ تا ۷۲۸ هزار تومان معامله شد. این در حالی بود که قیمت سکه اردیبهشت‌ماه ۲۲ هزار تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده ۷۷۱ تا ۷۸۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه مبادلاتی تیرماه با بیشترین میزان افزایش به سطح قیمتی ۸۲۳ هزار تومان هم رسید. این در شرایطی بود که پایین‌ترین قیمت این قرارداد مبادلاتی ۸۲۰ هزار تومان بود.
در کنار وضعیت بازار که معامله‌گران شایعات پیرامون محدودیت‌های بین‌المللی برای بانک مرکزی را از جمله دلایل التهاب آن می‌دانند، تحلیلگران معتقدند همه چیز درباره آینده بستگی به اجرای سیاست‌های بانک مرکزی دارد، زیرا با وجود اینکه اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه‌ای شب ماقبل بر تک نرخی شدن ارز در بازار تاکید کرده بودند، اما معامله‌گران نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده‌اند، شاید دلیل اصلی این موضوع، عملی نشدن سیاست‌های این نهاد پولی باشد. از سویی بورس کالای ایران نیز رتبه‌بندی کارگزاران در بخش قراردادهای آتی طی آبان ماه را اعلام کرد که بر این اساس کارگزاری مفید با 73/9 درصد، کارگزاری بانک کشاورزی با 71/7 درصد و کارگزاری بانک ملی با 36/7 درصد سه جایگاه برتر بازار را به خود اختصاص دادند. دو کارگزاری نهایت‌نگر و بورسیران نیز در رده‌های بعدی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.