گروه بورس کالا - سکه در دومین روز هفته جاری، افت روز ابتدایی اش را تکرار کرد.
دادوستدهای دیروز بازار آتی بورس کالا با افت ادامه‌داری دنبال شد. این در حالی بود که با نوسان رو به پایین نرخ دلار و رسیدن به سطح یک هزار و ۳۲۵ تومان، بازار نقدی سکه نیز شاهد کاهش نرخ بود.

انتظارات از بازار این است که با تدابیر و صحبت‌های انجام شده، از نظر روانی افت و خیز دلار و سایر ارزها ادامه پیدا کند؛ زیرا عموم اعتقاد دارند که در شرایط فعلی، معاملات دلار و سایر ارزها به صورت کوتاه‌مدت پایین خواهد آمد اما تا پایان سال به دلیل فشار تقاضا نرخ آنها افزایش خواهد یافت برسد. البته علاوه بر وضعیت بازار داخلی، پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده بازار جهانی طلا نیز خود داستان دیگری دارد؛ در حالی که افت قیمت طلا در کوتاه‌مدت هم قابل‌انتظار است، اما معامله گران معتقدند هفته آینده قیمت‌ها رو به بالا خواهد بود و به دلیل تعطیلی روز پنج شنبه به دلیل شکر‌گزاری انتظار کاهش قیمت وجود دارد. این در شرایطی است که شورای جهانی طلا اعلام کرده 12 تا 18 ماه آینده قیمت طلا به سطح 2000 دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.
اما در بازار آتی، قیمت سکه افت ۹ تا ۱۵ هزار تومان را تجربه کرد. سکه دی ماه در محدوده ۶۴۴ تا ۶۵۴ هزار تومان کاهش ۹ هزار تومان داشت، اما در این میان افزایش قیمت بسیار اندکی ۴۰۰ تومان را به تاثیر از نرخ ارز داخلی در ابتدای معاملات تجربه کرد. دادوستد سکه اسفند ماه ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد و در فاصله قیمتی ۶۹۴ تا ۷۰۴ هزار تومان قرار گرفت. سکه اردیبهشت ماه نیز ۱۵ هزار تومان افت کرد و در فاصله قیمتی ۷۴۳ تا ۷۵۴ هزار تومان معامله شد.
اما در این میان، برخی معتقدند به دلیل حضور برخی افراد حقیقی و حقوقی، قیمت‌ها گاهی اوقات بدون دلیل خاصی تغییر می‌کند؛ به همین دلیل نظارت روی بازار از سوی مسوولان موضوعی است که باید مدنظر قرار گیرد.