گروه بورس کالا - دادوستدهای دیروز بازار سکه در شرایطی دنبال شد که متاثر از قیمت طلا در بازارهای جهانی که در ساعات پایانی مبادلات بامداد دیروز مثبت شد، شیب رو به بالایی از لحاظ قیمت سپری کرد.

قیمت دلار و رسیدن به سطح یک هزار و ۳۳۷ تومان و نوسان اندک قیمت‌ها در بازار ارز، معامله سکه در بازار نقدی را به
615 هزار تومان رساند. در واقع پس از اینکه رییس بانک مرکزی اعلام کرد بازار ارز تک نرخی می‌شود، انتظار بر این بود قیمت‌ها رو به پایین باشد، اما برعکس پیش‌بینی‌ها، مبادلات با رشد نزدیک 11 هزار تومان در بازار آتی دنبال شد. سکه تحویل آبان ماه 6 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 615 تا 618 هزار تومان قرار گرفت. سکه دی ماه نیز با رشد 10 هزار تومان در فاصله قیمتی 660 تا 664 هزار تومان معامله شد. برای سکه اسفندماه معاملات با افزایش 9 هزار تومانی در محدوده 712 تا 716 هزار تومان قرار گرفت. دادوستد سکه اردیبهشت‌ماه 11 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 763 تا 768 هزار تومان قرار گرفت.
یکی از کارگزاران با اشاره به اینکه معامله‌گران تصمیمات و گفته‌های رییس بانک مرکزی را جدی نمی‌گیرند، زیرا آنچه که گفته می‌شود به آن عمل نمی‌شود، اظهار کرد: بازار دیروز نه صف فروش داشت نه خرید، حتی حجم دادوستدها نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته نیز پایین آمده بود.
براساس گفته این معامله‌گر اگر نگرانی‌ها در بازار ادامه پیدا کند، قیمت سکه رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند، زیرا فروشندگان راضی به پایین آمدن قیمت‌ها نمی‌شوند و حتی در قبال تعدیل یا کاهش آن مقاومت می‌کنند. عقیده تحلیلگران تکنیکال بر این است که با توجه به مثبت شدن قیمت طلا در بازارهای جهانی، به احتمال زیاد در مبادلات روز دوشنبه قیمت طلا به سطح یک هزار و 804 تا یک هزار و 824 دلار به ازای هر اونس برسد؛ اما این پیش‌بینی‌ها در شرایطی گفته می‌شود که بازار باید علاوه بر بازار جهانی طلا، نیم نگاهی به وضعیت دادوستد ارز داخلی و بازار نقدی نیز داشته باشد. همچنین اعلام شده، قرارداد آتی سکه تیرماه 91 از روز یکشنبه یکم آذرماه سال‌جاری در بازار اجرایی و قابل‌معامله خواهد بود.