گروه بورس کالا - مبادلات دیروز سکه در بازار به تاثیر از نوسانات رو به بالای نرخ دلار و سایر ارزها، شیب رو به بالایی را تجربه کرد.

سکه در بازار نقدی به ۶۱۲ هزار تومان رسید. این در حالی بود که نرخ دلار به یک هزار و ۳۴۰ تومان نیز رسید و دوباره برگشت. بازار آتی به تاثیر از افزایش قیمت دلار و تحرکات مثبت بازار نقدی، با افزایش قیمت در هر یک از سررسیدها همراه شد. البته در سررسید آبان‌ماه دادوستدها افت ۳ هزار تومانی را تجربه کرد؛ زیرا نزدیک‌ترین سررسید در نظر گرفته شده بود. براساس گفته معامله گران، رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی دیروز نیز ادامه پیدا کرد و این در حالی است که انتظار برای رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی برای فلزات گرانبها ادامه دارد؛ زیرا اعتقاد بر این است با گزارش‌های منتشر شده از وضعیت اقتصاد اروپا و پیوند بانک‌های ایالات متحده با منطقه یورو سرمایه‌گذاری در این بخش همچنان با طرفداران خاصی رو‌به‌رو است.
البته بازار داخلی تنها به بازارهای جهانی اتکا نمی‌کند، بلکه قضیه دلار دو نرخی و از سویی تفاوت قیمت بین دو نرخ رسمی و آزاد بازار ارز و از سویی نگرانی‌های اقتصادی و غیر‌اقتصادی سرمایه‌گذاران در این رابطه همچون گزارش اخیر سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، وضعیت را پیچیده کرده است. خیلی‌ها با این استدلال اعتقاد دارند مطمئن‌ترین مکان برای نقدینگی در شرایط فعلی بازار طلا و سکه است. این در شرایطی است که از نظر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار سهام، مردم باید در زمینه خرید سکه و طلا جانب احتیاط را همواره در نظر بگیرند تا گرفتار نوسانات شدید این بازار نشوند. در هر حال در بازار دیروز، نرخ سکه سررسید آبان‌ماه با رشد 8 هزار تومانی در محدوده 614 تا 624 هزار تومان قرار گرفت. این در حالی بود که در ساعت پایانی مبادلات، قراردادهای این موعد مبادلاتی افت 3 هزار تومانی را شاهد بود. سکه دی‌ماه نیز با رشد 13 هزار تومانی در فاصله قیمتی 653 تا 664 هزار تومان قرار گرفت. سکه اسفندماه هم با 14 هزار تومان رشد در محدوده 704 تا 716 هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه اردیبهشت‌ماه با بیشترین رشد 17 هزار تومانی از 751 تا 767 هزار تومان در نوسان بود.