گروه بورس کالا - مبادلات دیروز سکه در بازارهای داخلی رشد قابل توجهی داشت و بار دیگر رکورد خود طی چند روز گذشته را شکست.
دادوستدهای بازار آتی بورس کالا دیروز را به تاثیر از افزایش به یک‌باره قیمت طلا، با سیر صعودی دنبال کرد. این در حالی بود که نوسانات نرخ دلار و سایر ارزهای معتبر در بازارهای داخلی نیز با سیر صعودی همراه شد تا قیمت سکه در بازار نقدی به ۶۰۷ هزار تومان هم برسد. البته برخی اخبار مبنی بر دو نرخی شدن از سوی بانک مرکزی باعث شد قیمت دلار و سایر ارزها با تکانه‌های مثبتی رو‌به‌رو شود.

در بازار آتی قیمت سکه در مجموع با نوسان رو به بالایی دنبال شد. سکه آبان‌ماه با 18 هزار تومان رشد در محدوده 605 تا 617 هزار تومان معامله شد. سکه دی‌ماه با 19 هزار تومان در محدوده 643 تا 652 هزار تومان دادوستد شد. همچنین سکه اسفندماه 20 هزار تومان رشد کرد و در دامنه قیمتی 697 تا 704 هزار تومان قرار گرفت. در همین حال برای سکه اردیبهشت‌ماه دادوستدها با بیشترین رشد 22 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 745 تا 752 هزار تومان قرار گرفت.
براساس گفته معامله‌گران، بازار طی این روزها همگام با رشد قیمت طلای جهانی و افت و خیز ارزهای داخلی با حجم بالایی از دادوستد رو‌به‌رو بوده است. این در شرایطی است که روند قیمت‌ها نیز متناسب با افزایش حجم و ارزش مبادلات رشد کرد.
همچنین براساس تازه‌ترین اطلاعیه بورس کالا، تاریخ ارائه گواهی آمادگی در قراردادهای آتی سکه آبان‌ماه براساس تقویم اعلام شده در سایت بورس کالا، روز یکشنبه هفته پیش رو 22 آبان‌ماه است. گواهی مزبور باید روی سربرگ شرکت کارگزاری به ناظر تسویه و تحویل داده شود. تحویل گواهی تا ساعت 18:30 همان روز با استفاده از دستگاه پرفراژ صورت می‌گیرد؛ بنابراین تا قبل از ساعت مذکور، گواهی‌های تحویل باید ارائه و پرفراژ شود.