گروه بورس کالا- روند بازار پتروشیمی نسبت به روز گذشته افزایشی بود، البته در معاملات روز گذشته رینگ پتروشیمی نیز تقاضا برای خرید EPS، 2102 و Bl3 بالا بود. در این روز 100 تن عرضه EPS300 با 34 هزارتن تقاضا از سوی خریداران مواجه شد و به این ترتیب سقف قیمت را تجربه کرد. 2102 نیز که در ابتدا به دلیل وارد شدن ضریب اشتباه، از تابلو حذف شد، پس از اصلاح اشتباه با 39 هزارتن تقاضا از سوی معامله‌گران مواجه شد.

میزان عرضه ۲۱۰۲ در این روز ۵۰۰ تن بود و با توجه به تقاضای بالا با سقف قیمت خریداری شد. در این روز BL۳ قیمت خورد. نرخ کف این کالا یک هزار و ۴۸۸ تومان رقم خورد و در عین حال بیشترین قیمت برای این کالا یک هزار و ۵۶۱ تومان بود.
با این حال برخی از فعالان بازار روند بازار پتروشیمی را همچنان سردرگم ارزیابی می‌کنند، اما عده ای دیگر روند بازار را رو به بالا می‌دانند.
این در حالی است که در روزهای گذشته رشد قیمت دلار سبب شده است تا بیشتر خریداران محصولات پتروشیمی به روند رو به رشد قیمت‌ها در بازار دلخوش باشند. البته نوسان مثبت قیمت‌ها با شروع هفته جاری در بازار پتروشیمی بسیاری از معامله‌گران را نیز به روزهای آتی خوشبین کرد. البته در این روز خریداران از محصولات وارداتی عرضه شده استقبال نکردند و به این ترتیب این کالاها معامله نشدند.
به اعتقاد فعالان بازار با توجه به قیمت بالای این کالاها نسبت به محصولات مشابه داخلی و محاسبه نرخ 1300 تومانی دلار، در این عرضه‌ها، خریداران به معامله این کالاها علاقه‌ای نشان ندادند.
همچنین در این روز برخی از فعالان اقتصادی به اختلاف قیمت BL۳ در بازار و بورس اشاره می‌کنند و می‌گویند: صادرات این کالا آغاز شده و در نتیجه بارگیری این کالا طی هفته جاری ضعیف شده است و به این ترتیب و با توجه به کنترل قیمت‌ها در بورس کالا و تعیین سقف قیمت باز هم روند قیمت BL۳ در بازار و بورس در حال فاصله گرفتن از همدیگر است. به عقیده کارشناسان بازار پتروشیمی اگر چه قیمت BL۳ به وسیله افزایش تناژهای عرضه در بورس کالا، با نرخ بازار طی هفته‌های اخیر همسان شده بود، اما ضعف بارگیری این کالا در هفته جاری سبب شد تا روند بازار آن با افزایش همراه شود.