مرکز خدمات فولاد ایران- اخیرا قراضه صادراتی آمریکا نزولی است. قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ عیار ۲۰-۸۰ آمریکا ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار سی اند اف تایوان است که ۵ تا ۱۰ دلار نسبت به اوایل اکتبر افت داشته است. فعالان بازار چشم انداز آینده را چندان خوشایند نمی‌بینند، چرا که خریداران سیاست انتظار پیش گرفته‌اند. افت قیمت قراضه در ترکیه

همچنین قیمت قراضه حاصل از اوراق کشتی‌ها در ترکیه با توجه به افت قیمت قراضه وارداتی نزولی است. قیمت قراضه حاصل از اوراق کشتی در حال حاضر ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار است که ۳۰ دلار نسبت به هفته اول اکتبر افت داشته است.

از ابتدای سال جاری ۲۸۱ کشتی در ترکیه اوراق شده و ۵۶۰ هزار تن قراضه تولید نموده است و انتظار می‌رود تاپایان سال این رقم به ۶۵۰ هزار تن برسد.

قراضه در مسیر نزولی

هفته گذشته بازار قراضه چین رو به سقوط بود. فولادسازان لیدر در نقاط مختلف قیمت‌های خرید قراضه را به طور مداوم کاهش دادند.

در شرق چین همه مصرف‌کننده‌ها قیمت خرید را هفته گذشته حدود ۳۱ دلار پایین آوردند و قیمت فعلی به ۵۲۳ دلار با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیده است. در مرکز چین نیز کارخانه‌ها از روند نزولی پیروی کردند و قیمت خرید قراضه تا ۱۸ دلار افت داشت.

قیمت فعلی قراضه سنگین در نقاط مختلف این کشور بین ۵۱۸ تا ۵۷۳ دلار در هر تن با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. هنوز زود است تصور کنیم قیمت قراضه در چین به کف خود رسیده؛ چون میلگرد نزولی است و بازار بیلت در ابهام است.