ایسنا- در جلسه روز یکشنبه هفته پیش‌رو هیات پذیرش، پذیرش تخم مرغ فرآوری شده بررسی می‌شود. مهرزاد نامداری، مدیر‌فنی پذیرش شرکت بورس کالای ایران گفت: در این جلسه درخواست پذیرش تخم مرغ فرآوری شده بررسی خواهد شد. او با یادآوری آنکه پیش‌تر تخم مرغ در بورس کالا پذیرش شده است، اظهار کرد: با توجه به آنکه بررسی تخم‌مرغ فرآوری شده در دستور کار قرار دارد، بنابراین این کالا به عنوان کالای جدید بررسی و در صورت تطابق با استانداردهای بورس پذیرش می‌شود. درخواست عرضه تخم مرغ فرآوری شده از سوی شرکت صنعت غذایی بنا به بورس ارائه شده است.

۱۹ بهمن ماه سال گذشته ۲۰ تن تخم مرغ از سوی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن و توسط کارگزاری بانک ملی ایران عرضه شد که نهایتا ۵ تن از این محصول به قیمت هر کیلو۱۵۰۰ تومان برای مشتریان از سوی کارگزاری نهایت‌نگر خریداری شد.

این محموله نخستین بار چند روز پیش از این تاریخ به عنوان اولین روز عرضه تخم مرغ بعد از گذشت ۸ ماه از پذیرش آن عرضه شده بود که به دلیل نبود توافق بر سر قیمت مورد معامله قرار نگرفت و بعد از آن هم دیگر عرضه نشد.

کارشناسان این حوزه پیش‌بینی می‌کردند تداوم عرضه تخم‌مرغ، مصرف کنندگان عمده را نیز برای تهیه این کالا به بورس خواهد کشاند که این‌گونه نشد. حال باید منتظر ماند و دید آیا تخم‌مرغ فرآوری شده در صورت پذیرش در بورس می‌تواند بخشی یا همه نیازهای بازار به این کالا را بر آورده سازد یا خیر؟ که بی‌شک رسیدن به این نقطه نیازمند استمرار در عرضه خواهد بود.