گروه بورس کالا - بازار آتی سکه روز گذشته قیمت روزهای گذشته خود را اندکی اصلاح کرد.
سکه طرح جدید در بازار نقدی روز گذشته در محدوده ۵۶۵ هزار تومان معامله شد. این در حالی بود که نوسانات دلار در بازار همچنان وجود دارد. در بازار آتی نیز، قیمت سکه شیب قیمتی رو به پایینی را تجربه کرد.

سکه تحویل آبان‌ماه با افت 9 هزار تومانی در محدوده 578 تا 585 هزار تومان در نوسان بود. این در شرایطی است که سکه دی ماه افت 11 هزار تومانی را تجربه کرد و در محدوده 613 تا 626 هزار تومان قرار گرفت. سکه اسفند ماه با بیشترین میزان افت 13 هزار تومانی، در محدوده 655 تا 670 هزار تومان معامله شد و دادوستدهای سکه اردیبهشت‌ماه تحویل سال آینده با 12 هزار تومان افت در محدوده 685 تا 698 هزار تومان در افت و خیز بود.
یکی از معامله‌گران بازار بر این باور است که هر چند بازار نقدی دیروز چشم‌انداز منفی نداشت، اما بازار آتی افزایش غیر منطقی روزهای گذشته را تا حدودی اصلاح کرد. براساس گفته این کارشناس، آربیتراژها به عنوان یکی از بازیگران بازار که سکه را از بازار نقدی می‌خریدند و در بازار آتی می‌فروختند نرخ‌ها را اصلاح کردند.
به نظر می‌رسد، اصلاح قیمت‌ها به دنبال فعالیت آربیتراژگران آغاز شده است. آربیتراژها در بازار بیشتر به دنبال سررسیدهای نزدیک‌تر با سود بالاتری هستند، البته برخی از معامله‌گران سعی می‌کنند با در نظر گرفتن سررسیدهای دورتر از جذابیت و سود در نظر گرفته بازار استفاده کنند. به نظر نرخ سود سالانه بدون ریسک برای این معامله‌گران 50 درصد باشد.
بازار ارز روز گذشته در شرایطی دنبال شد که فعالان معتقدند عرضه دلار در روزهای آینده اندکی بهتر خواهد شد و به همین دلیل معامله‌گران سعی می‌کنند از سرمایه‌گذاری‌هایشان اندکی بکاهند. در هر حال در کنار وضعیت بازار داخلی دلار و نوسانات بازار ارز، دادوستد طلا در بازارهای جهانی با وضعیت اروپا و چشم‌اندازهای مثبت گره خورده است.