مرکز خدمات فولاد ایران- تجار ترکیه هفته گذشته در بازار واردات فعالیتی نداشتند و شاید روز‌های آتی خرید آن‌ها بالا برود؛ چون موجودی‌ها کم است. قراضه سنگین ۲۰-۸۰ آمریکا ۴۳۸ تا ۴۴۰ دلار سی‌اف‌آر خریداری شد و عیار ۲۵-۷۵ اروپا ۴۲۶ تا ۴۳۰ دلار. تقاضای داخلی اروپا نیز ضعیف بود. در آمریکا قراضه داخلی یک دلار هر تن افت داشت. به‌رغم افت تقاضای خارجی، قیمت‌های داخلی با ثبات است و ۵/۱ درصد نسبت به چهار هفته قبل پایین آمده است. قراضه آ۳ سی‌آی‌‌اس ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار سی‌اف‌آر بود؛ ولی تقاضای داخلی بالا است و به همین دلیل به زودی از عرضه سی‌آی‌‌اس به ترکیه کاسته خواهد شد.

در ایتالیا قیمت قراضه تا ۱۰ یورو افت داشته. قراضه خرد شده به ۳۳۰ یورو رسید همچنین قراضه سنگین ایتالیا ۴۰۰ تا ۴۲۰ دلار سی‌اف‌آر ترکیه فروخته شد. احتمال می‌رود قیمت‌ها باز هم در بازار ایتالیا کاهش یابد؛ چون تقاضای داخلی ضعیف است و واردات ترکیه کاهش یافته است.

بازار شرق آسیا ساکت بود. همه نگران افت قیمت سنگ‌آهن و فولاد هستند. قراضه۲۰-۸۰ اروپا ۴۳۵ دلار سی‌اف‌آر ویتنام بود. قراضه صادراتی ژاپن نزولی بود و ۳۹۱ دلار فوب به کره عرضه شده است. با توجه به قیمت پایین ژاپنی‌ها، قیمت پیشنهادی قراضه آمریکا باید ۴۶۰ دلار سی‌اف‌آر باشد تا خریدار داشته باشد.

در حالی که اوایل اکتبر ۴۷۵ دلار سی‌اف‌آر بود. قیمت برنده آخرین مزایده صادراتی قراضه ژاپن ۵۲ دلار نسبت به ماه قبل پایین‌تر بود و کارخانه‌های بسیاری باز هم قیمت‌ها را کاهش دادند یا خرید را متوقف کردند.

در چین با افت قیمت میلگرد تقاضای قراضه کم و قیمت آن نزولی بود. هفته گذشته قیمت‌های خرید تا ۹ دلار افت داشت و به ۵۶۳ دلار با مالیات ارزش افزوده رسید.