سرنوشت بورس نفت برای انرژی تکرار نشود

گروه بورس کالا - با فراخوان پذیره‌نویسی بورس انرژی فعالان صنعت برق و نهاد‌های مالی بسیاری از فعالان این صنعت از این فرصت بهره جسته و پس از طی مراحل اداری و تایید صلاحیت از سوی سازمان بورس و سپس با واریز مبلغ مورد نظر به عنوان عضوی از هیات موسس بورس انرژی معرفی شدند. در این بین سندیکای صنعت برق ضمن اعتراض به ترکیب هیات موسس به پذیرفته نشدن سندیکا به عنوان اعضای هیات موسس نامه‌ای را خطاب به علی صالح آبادی رییس سازمان بورس منتشر کرد، گرچه تنها یک روز پس از انتشار آن سازمان بورس، مشکلات اساسنامه‌ای سندیکا را عامل غیبت در لیست اعضای هیات موسس اعلام کرد.

در همین رابطه حمیدرضا صالحی دبیر و عضو هیات‌مدیره سندیکای برق گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امکان ثبت‌نام سندیکای صنعت برق نیز در لیست هیات موسس وجود داشت، اما به دلیل اینکه زمان را از دست داده بودیم امکان ثبت‌نام نداشتیم این در حالی است که سازمان بورس بعدا به ما اعلام کرد: می‌توانیم ثبت‌نام کنیم، اما به دلیل اینکه زمان را از دست دادیم. از این رو سازمان بورس مجددا به ما پیشنهاد داد تا در پذیره‌نویسی عمومی اقدام به خرید سهام کنیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که سندیکا انجام داده برخی از اعضای سندیکا موفق شدند در اعضای هیات موسس بورس انرژی قرار بگیرند. وی تاکید کرد: اصرار این سندیکا برای عضویت در هیات موسس از این جهت است که بازیگران اصلی بازار توزیع و تولید برق در بخش خصوصی همین اعضای سندیکا هستند.

وی اظهار کرد: از جمله دیگر دلایلی که باعث اصرار سندیکای صنعت برق شده است این است که ما نمی‌خواهیم به سرنوشت نفت گرفتار شویم، چرا که فعالان صنعت نفت از اعضای هیات موسس نیستند و نفعی نمی‌برند، از این رو همان‌طور که بورس اعلام کرده تمایلی برای بهبود روند مبادلات نفت در بورس کالا ندارد.