مرکز خدمات فولاد ایران- تازه‌ترین شاخص قیمت‌های استیل ایندکس حاکی از آن است که ورق در آمریکا باز هم نزولی بود، در اروپا افت آرام‌تری داشت، ولی قیمت میلگرد آن ثابت بود. شاخص قیمت ورق گرم آمریکا فوب میدوست ۲/۱ درصد افت داشته به ۶۷۴ دلار در هر شورت تن رسید که ۲۵ دلار از چهار هفته قبل ارزان‌تر بود. ورق سرد ۲۰ دلار در هر شورت تن ارزان شد و متوسط زمان حمل ورق گرم حدود ۳ هفته بود. ورق تخت آمریکا نیز ۷/۱ درصد افت داشته به ۹۴۰ دلار در هر شورت تن رسید.

در شمال اروپا متوسط قیمت ورق گرم ۲ یورو ارزان شد. ورق سرد با کمی افت به ۵۹۸ یورو رسید. در شمال اروپا ورق تخت ۵ یورو افت داشت و زمان تحویل انواع ورق کوتاه‌تر شد.متوسط شاخص قیمت ورق گرم در جنوب اروپا ۵ یورو ارزان تر شده به ۵۰۶ یورو درب کارخانه رسید و ورق سرد ۴ یورو افت داشت. ورق تخت جنوب اروپا ۲ یورو ارزان شد و به ۵۹۴ یورو رسید.

شاخص قیمت میلگرد جنوب اروپا درب کارخانه ۵۴۵ یورو و ثابت بود و متوسط قیمت بیلت بورس لندن به ۵۸۰ یورو افت داشت از این رو اختلاف قیمت بیلت و میلگرد به ۱۶۷ دلار افزایش یافت.

بازار ورق ترکیه نزولی

همچنین در بازار ورق ترکیه با اینکه موجودی کم است، ولی همه ترجیح می‌دهند خرید نکنند چون منتظر رسیدن قیمت‌ها به کف خود هستند.تقاضای ورق سرد پایین است و قیمت آن نزولی. قیمت پیشنهادی اوکراین ۷۸۰ دلار سی اف آر است و قیمت داخلی ۸۲۰ تا ۸۳۰ دلار. این قیمت‌ها نسبت به اوایل اکتبر ۶۰ تا ۷۰ دلار پایین آمده است. قیمت پیشنهادی ورق گرم در بازار داخلی یک ماه قبل ۷۸۰ دلار بود. ولی حال ورق سرد در این قیمت مشتری دارد.اخیرا به اروپا ورق گرم در ۶۹۰ تا ۷۰۰ دلار سی اف آر فروخته شد در حالی که در بازار داخلی در ۶۸۰ تا ۷۱۰ دلار فروخته می‌شود.

خریداران ترکیه معتقدند قیمت ورق تا پایان سال در رکود است و نوساناتی جزئی خواهد داشت، ولی انتظار می‌رود فصل اول سال ۲۰۱۲ تقاضا بالا می‌رود.