گروه بنگاه‌ها- سرانه مصرف فولاد کشور در حال حاضر ۳۰۰ کیلوگرم است که این رقم با ۵۰درصد افزایش به ۴۵۰ کیلوگرم در سال می‌رسد.

محمدمسعود سمیعی‌نژاد در همایش مدیران ایمیدرو در اصفهان، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برنامه‌های بزرگ توسعه‌ای کشور، مصرف فولاد در ایران به سرعت در حال افزایش است و این امر نوید بازار خوبی را در آینده می‌دهد. وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت ۱۴ میلیون تن ورق تخت در کشور تا سال ۹۴ خبر داد و افزود: از ۵/۱۱ میلیون تن محصولات فولادی وارد شده به کشور در سال ۸۹، حدود پنج میلیون تن ورق تخت بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به آینده بازار فولاد جهانی تصریح کرد: تا پایان امسال وضع بازار فولاد مطلوب است و در سال آینده نیز آهنگ تقاضای فولاد جهانی روند خوبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آینده پیش‌رو، به فولادسازان جهانی این فرصت را می‌دهد تا به‌ دنبال ادغام شرکت‌ها و گسترده‌ کردن شرکت‌های فولادی باشند و نیاز خود را از معادن موجود تامین کنند.

سمیعی نژاد گفت: تولیدکنندگان جهانی نیز به دنبال تولید محصولات با ارزش افزوده و کیفیت بیشتر هستند، از این‌رو شرکت‌هایی می‌توانند در بازارهای جهانی رقابت کنند که قیمت و کیفیت را مدنظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: چشم‌انداز بلندمدت سنگ‌آهن و طرح‌های تکمیلی موجب افزایش عرضه سنگ‌آهن بیش از فولاد خواهد شد و در نتیجه آن، ثبات قیمت سنگ‌ آهن را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: در سال ۲۰۱۰ ایمیدرو با تولید ۴/۱۱ میلیون تن فولاد خام جایگاه هفدهم را در میان شرکت‌های برتر فولادی به دست آورد، اما با راه ‌اندازی طرح‌های توسعه تا سال ۹۳ به جایگاه ۱۰ شرکت برتر فولاد جهانی دست خواهد یافت.