در هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی با روندی نزولی همراه بود. به نحوی‌که در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین 0500/31 دلار در تاریخ 3 اکتبر 2011، به میانگین قیمت 9800/31 دلار به ازای هر اونس، در روز 7 اکتبر سال میلادی جاری رسید.

در تغییرات قیمت نقره در هفته گذشته نیز موثر بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری Reuters، نقره تحویل ماه دسامبر با ۳ درصد افزایش به قیمت ۹۹۳/۳۰ دلار به ازای هر اونس معامله شد.
به نظر می‌رسد که خواص پرکاربرد بودن نقره در صنایع مختلف و ارزان‌تر بودن قیمت نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال معامله‌گران به سرمایه‌گذاری در نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته است و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز سرمایه‌ای را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار داده و می‌دهد.

تحلیل تکنیکال نقره
با توجه به گواه‌های ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت نقره همچنان صعودی باشد. برای هفته آینده نیز این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی نقره روندی صعودی داشته باشد.
در این صورت اگر نقره بخواهد روندی صعودی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیک‌ترین خط مقاومتی مهم خود که ۰۰۰۰/۳۳ دلار است، احتمال اینکه‌ نقره تا قیمت مقاومتی ۰۰۰۰/۳۵ دلار به ازای هر اونس نیز صعود یابد نیز وجود دارد و در غیر این صورت، چنانچه نقره بخواهد روندی نزولی داشته باشد، با عبور از ساپورت قیمتی مهم خود یعنی ۰۰۰۰/۳۰ دلار، احتمال اینکه تا سطح حمایتی ۰۰۰۰/۲۸ دلار نیز افت پیدا کند، وجود خواهد داشت.
در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته با روندی صعودی همراه باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواه‌های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مساله حمایت می‌کند.