گروه بورس کالا - در معاملات دیروز بورس کالا محصولات عرضه شده با نرخ ثابت مورد معامله قرار گرفت.

در این روز میلگرد فولاد خراسان با نرخ ۸۷۲ تومان مورد معامله قرار گرفت که حجم کل این معامله ۳ هزار و ۸۶۰ تن بود و مابقی عرضه در زمان مچینگ معامله شد که علت آن واریز دیر هنگام وجوه خرید از سوی برخی خریداران بود که باعث شد بخشی از این معامله به زمان مچینگ کشیده شود.
در این روز علاوه بر خراسان، تیرآهن جهان فولاد غرب نیز با قیمت 875 تومان، 2 هزار تن معامله شد. اگرچه قیمت‌ها در معاملات دیروز ثابت بود اما برخی احتمال می‌دادند با رقابت نرخ میلگرد خراسان بالاتر ثبت شود، اما در نهایت کاهش ادامه‌دار قیمت محصولات فولادی در روزهای اخیر که روزانه تا نیم درصد بود و انجام این معامله در روزهای پایانی هفته، احتمال افزایش نرخ آن را کم کرد.
به عقیده فعالان بازار در صورتی که در مصوبه مربوط به کاهش تعرفه میلگرد تجدید نظر شود احتمال اینکه کاهش‌های این هفته در هفته بعد جبران شود زیاد است، اما از آنجا که تقاضای زیادی نیز در بازار وجود ندارد در نتیجه افزایش یکباره قیمت‌ها بعید است حتی با وجود افزایش قیمت ارز نیز نوسان قیمت‌ها مقطعی خواهد بود. در این روز در معاملات بورس کالا نبشی دوبال مساوی فولاد کوهپایه نیز با نرخ ۹۲۵ تومان، ۵۵۰ تن معامله شد.