گروه بورس کالا - مبادلات سکه در بازار آتی در شرایطی با رشد قیمت مواجه شد که دادوستدها تا حدودی تحت تاثیر روش جدید چگونگی بازگشایی نمادها با نوسان همراه بود. روند مبادلات بازار سکه دیروز را برعکس سه روز ابتدایی هفته جاری با نوسان رو به بالایی ادامه داد. قیمت سکه در بازار نقدی با نوسان قیمت در بعد از ظهر به 567 هزار تومان رسید.

این در شرایطی بود که به دلیل تاخیر در تحویل دلار در دادوستدهای دیروز، قیمت این ارز تا حدی بالا رفت و همین باعث شد بازار با نوسان همراه شود. البته قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز تا حدودی با تکانه‌های مثبت همراه شد و تا سطح یک هزار و ۶۶۰ دلار بالا رفت، اما همچنان نوسان برای این کالا در بازارهای جهانی در سطح بالایی قرار دارد. قیمت سکه آبان‌ماه با ۱۵ هزار تومان در محدوده ۵۶۲ تا ۵۸۰ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی ماه نیز با ۱۵ هزار تومان افزایش در محدوده ۵۸۲ تا ۶۰۲ هزار تومان قرار گرفت. همچنین مبادلات سکه اسفندماه با ۱۸ هزار تومان رشد در محدوده ۶۰۷ تا ۶۳۰ هزار تومان دادوستد شد. برای سکه اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ قیمت‌ها رشد ۱۵ هزار تومانی رشد را تجربه کرد و در محدوده ۶۳۵ تا ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. روند مبادلات بازار آتی در شرایطی ادامه دارد که سعید سینایی کارشناس نظارت بر بازارهای آتی سهام کالا و سهام سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تغییرات جدید در روش بازگشایی نماد بازار آتی بورس کالا در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه طی صحبتی گفت: در روش جدید، فعالان بازار در دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه می‌توانند سفارشات خرید و فروش خود را در سیستم ثبت کنند. سپس در یک لحظه حراج تک قیمتی
(single price auction) صورت پذیرفته و قیمت کشف شده، پایه قیمتی برای ادامه معاملات بازار به روش حراج پیوسته (continuous auction) خواهد بود. وی در ادامه اظهار کرد: ممکن است در روز اول بازگشایی نماد در دوره گشایش قیمتی کشف نشود، در این صورت فرآیند حراج تک قیمتی در روزهای بعدی تکرار خواهد شد. در دوره‌های گذشته، مبنای قیمت معاملات نماد در اولین روز معاملاتی، قیمت تئوریک محاسبه شده در محدوده حد نوسان قیمت بود.