گروه بورس کالا - نوسانات بازار آتی گام به گام با افت‌وخیز قیمت طلا در بازارهای جهانی حرکت کرد.
مبادلات دیروز سکه در بازار نقدی متناسب با افت و خیز شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی با حالت نوسانی همراه شد. بر این اساس قیمت سکه با وجود اینکه در معاملات صبح با افت شدیدی همراه شد؛ اما در ادامه با نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی که از یک هزار و ۶۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ و دوباره با برگشت به سطح یک هزار و ۶۰۰ در نوسان بود، بازار در بعد از ظهر نیز اندکی با افزایش قیمت رو‌به‌رو شد، این در حالی بود که قیمت دلار داخلی نیز با تکانه‌های مثبتی همراه شد.

البته اوضاع دادوستد سکه در کشور به گونه‌ای بود که همگان انتظار افت آن تا 530 هزار تومان را هم داشتند؛ اما به دلیل نوسانات جهانی و مقاومت بازار و از سویی بالابودن قیمت سکه‌های بازار رسمی، این کاهش قیمت با شیب کمتری دنبال شد.
روند دادوستدها در بازار آتی نیز متناسب با نوسان قیمت‌ها در بازارهای جهانی حرکت کرد. سکه آبان‌ماه به دلیل صف فروش با ۱۸ هزار تومان افت، به قیمت ۵۹۲ هزار تومان معامله شد، این در حالی بود که سکه دی ماه ۶۱۹ هزار تومان قیمت خورد تا کاهش آن به ۱۹ هزار تومان برسد. البته معاملات سکه اسفندماه ۲۰ هزار تومان پایین آمد و روی ۶۴۱ هزار تومان قرار گرفت.
همچنین براساس تازه‌ترین اطلاعیه مدیریت بورس کالا، رتبه‌بندی کارگزاران آتی بورس کالا براساس تعداد قراردادهای شهریورماه 1390، اعلام شد. بر این اساس رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب به کارگزاری نهایت نگر، مفید و پارس ایده بنیان اختصاص یافت.
در قراردادهای این ماه رتبه‌بندی‌ها نسبت به مردادماه با تغییراتی همراه شد که یکی از این تغییرات جابه‌جایی دو کارگزار برتر در معاملات بازار بود. سهم هر یک از سه کارگزاری ابتدایی به ترتیب نهایت نگر ۸۱/۱۰، مفید ۸۴/۷ و پارس ایده بنیان ۴۰/۷ درصد از کل بازار بود. کارگزاری آبان و رضوی نیز در رده‌های بعدی این رتبه‌بندی قرار داشتند.