گروه بورس کالا - سردار خالدی: با اتمام واریز وجوه هیات موسسان بورس انرژی تا پایان هفته جاری، به احتمال زیاد پذیره‌نویسی سهام این بورس تا پایان مهرماه انجام خواهد گرفت. محمود رضا خواجه نصیری، رییس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با احتمال عرضه سهام بورس انرژی از طریق فرا بورس اظهار کرد: تصمیم قطعی مبنی بر اینکه سهام بورس انرژی از طریق فرا بورس یا بانک عرضه شود، صورت نگرفته است، اما در هر حال بخشی از سهام این بورس از طریق شعبه‌های بانک برای سهامداران خرد و شرکت آنها در ترکیب سهامداری شرکت عرضه خواهد شد.

محمود رضا خواجه نصیر در ادامه افزود: تا پایان هفته جاری وجوه هیات موسسان واریز و در هفته‌های آینده نیز بررسی وضعیت و امور اداری آن پیگیری می‌شود تا بتوان به زودی شاهد پذیره‌نویسی عرضه سهام بورس انرژی بود.

رییس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای از سرگیری امور در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد به احتمال زیاد تا پایان مهرماه پذیره‌نویسی سهام این بورس با اعلام فراخوان صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سهام بورس انرژی از طریق شعبه‌های منتخب بانک ملی عرضه می‌شود و شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین نیز به عنوان مشاور عرضه سهام در این راستا فعالیت خواهد کرد.

این در شرایطی است که طی روزهای گذشته برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از علی صالح‌آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرده بودند قرار است سهام بورس انرژی از طریق فرا بورس عرضه شود، البته برخی از مسوولان نیز در رابطه با اینکه آیا این اتفاق صورت خواهد گرفت یا نه اظهار بی‌اطلاعی کرده و عنوان کرده‌اند تصمیم قطعی در این رابطه به روزهای آینده و جلسه مسوولان

بستگی دارد.