مرکز خدمات فولاد ایران- هنوز بازار ورق ترکیه پس از تعطیلات عید فطر رونق نگرفته است اغلب فعالان بازار منتظرند معاملات بسته شود تا روند بازار مشخص شود. قیمت پیشنهادی ورق گرم ۷۶۰ تا ۷۸۰ دلار و نسبت به آگوست تغییری نکرده است. ولی در ۷۵۰ دلار هم تجار عرضه دارند. به نظر تجار ترکیه قیمت ورق تا مدتی در این سطح می‌ماند چون تقاضا به افزایش قیمت کمک نمی‌کند. شاید در آینده نزدیک افزایش تقاضای صادرات به بازار داخلی کمک کند.

افزایش قیمت ورق عربستان

همچنین کارخانه حدید سابیک عربستان قیمت انواع ورق خود را برای ماه سپتامبر بالا برده است. ظاهرا تولید اکتبر را پیش فروش کرده و حال تولید نوامبر را عرضه می‌کند.

در ماه آگوست ورق گرم این کارخانه ۷۶۰ دلار بوده و قیمت فعلی ۸۳۰ دلار است. ورق سرد که ۸۷۰ دلار، گالوانیزه ۹۶۰ و ورق رنگی ۱۰۲۵ تا ۱۰۵۰ دلار بود حال ۳۰ تا ۵۰ دلار رشد کرده است. ظاهرا بازار این افزایش قیمت را پذیرفته است.

تقاضای بخش ساخت و ساز پس از ماه رمضان روند صعودی خوبی پیدا کرده و انتظار می‌رود بازار تا پایان سال میلادی جاری مطلوب باشد. به ویژه تقاضای ورق سرد در این کشور بالا است.

بازار ورق گرم چین؛ نزولی

در همین راستا این هفته کاهش دادوستد موجب افت قیمت ورق گرم در چین شد. افت قیمت هم به افزایش تقاضا کمکی نکرد، ولی به نظر فعالان بازار موجودی کم، مانع از افت قیمت شدید می‌شود. قیمت ورق گرم در بازار شانگهای ۷۴۳ تا ۷۴۶ دلار با

۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که حدود ۴ دلار از دوشنبه تاکنون افت داشته است. تجار نگران از عدم بهبود بازار سعی دارند موجودی انبار‌ها را کاهش دهند تا کمتر ضرر ببینند.