مرکز خدمات فولاد ایران- طبق تازه‌ترین نظرسنجی استیل ایندکس تنها ۹ درصد آمریکایی‌ها انتظار داشتند تقاضای فولاد سه ماه آتی بالا برود، در حالی که قبلا ۲۷ درصد بودند. ۶۵ درصد ثبات فروش و ۲۶ درصد افت تقاضا را ممکن دانستند. در هر حال بین شرکت‌کنندگان اروپایی ۲۴ درصد افزایش فروش و ۳۳ درصد افت تقاضا را پیش‌بینی کردند که قبلا ۲۶ درصد بود. در سطح جهان نیز ۲۱ درصد رشد تقاضا و ۴۶ درصد ثبات فروش را پیش‌بینی کردند.

در سطح جهان ۳۲ درصد شرکت‌های حاضر افت قیمت و ۴۲ درصد ثبات قیمت فولاد را ممکن دانستند. در آمریکای شمالی موافقان افت قیمت از ۴۱ درصد به ۳۰ درصد رسید. ۳۵ درصد ثبات قیمت و ۳۵ درصد افزایش قیمت را ممکن دانستند. در اروپا ۳۵ درصد افت قیمت و ۴۷ درصد ثبات آن را پیش‌بینی کردند. ۹ درصد از اروپایی‌های حاضر در تازه‌ترین نظرسنجی استیل ایندکس از افزایش موجودی و ۵۰ درصد از ثبات آن خبر دادند. در سطح جهان ۱۴ درصد حاضرین افزایش موجودی و ۴۵ درصد افت آن را پیش‌بینی کردند.

تداوم افت جزئی تولید فولاد

همچنین تولید فولاد خام و نرخ بهره‌وری صنعت فولاد آمریکا برای دومین هفته متوالی البته افت جزیی داشت.

هفته اخیر تولید فولاد آمریکا یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن و نرخ بهره‌وری ۹/۷۵ درصد بود. در حالی که یک هفته قبل نرخ بهره‌وری ۱/۷۶ درصد و تولید فولاد ۸۶/۱ میلیون شورت تن بوده است.

در مدت مشابه سال قبل ۶۷/۱ میلیون تن فولاد در این کشور تولید شد و نرخ بهره وری ۶۹ درصد بود.

از ابتدای سال تا ۳ سپتامبر آمریکا ۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد و نرخ بهره‌وری صنعت فولاد آن ۷/۷۴ درصد بوده است، در حالی که مدت مشابه سال قبل تولید ۴/۶۰ میلیون شورت تن و نرخ بهره‌وری ۲/۷۱ درصد بود.